صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دیپلماسی صلح‌آمیز هسته‌ای؛ محور رایزنی اسلامی با مقام‌های کشور‌های عراق، بورکینافاسو، کنیا و ارمنستان

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰:۳۵
کد خبر: ۴۷۹۳۷۳۲
رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه شصت‌وهشتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین با مقام‌های کشور‌های عراق، بورکینافاسو، کنیا و ارمنستان ددیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان - محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه سفر خود به وین در جریان شصت‌وهشتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با دیگر کشور‌های حاضر در این نشست با سرفصل گسترش روابط و دیپلماسی صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار اسلامی با وزیر علوم عراق

دیدار با نعیم العبودی، وزیر علوم عراق با اسلامی، یکی از این دیدار‌ها بود که در آن ۲ طرف ضمن اشاره به روابط دوستانه تاریخی دو ملت ایران و عراق بر لزوم ایجاد و توسعه همکاری‌های هسته‌ای ۲ کشور در حوزه‌های رادیودارو، کشاورزی هسته‌ای و صنعت تاکید کردند.

در این دیدار معاون رئیس جمهور از طرف عراقی برای بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های پنجاه ساله صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در حاشیه کنفرانس عمومی و همچنین سفر به ایران به منظور توسعه تعاملات ۲ کشور دعوت کرد.

دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با وزیر علوم کنیا

همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه دیدار‌های خود میزبان وزیر علوم کنیا در حاشیه برگزاری این کنفرانس در وین بود؛ در این دیدار اسلامی ضمن اشاره به آمادگی ایران برای انتقال تجربیات خود در صنعت هسته‌ای، بر مساعدت هرچه بیشتر کشورمان برای همکاری با کنیا در حوزه‌های حوزه‌های رادیودارو، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش تاکید کرد.

در این دیدار طرف کنیایی نیز با اشاره به نیاز کشورش به توسعه بخش بهداشت و درمان با توجه به هزینه بالای واردات تجهیزات و رادیودارو‌ها از کشور‌های غربی نسبت به توسعه همکاری‌های ۲ کشور در این زمینه ابراز آمادگی کرد.

دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با وزیر علوم و آموزش عالی بورکینافاسو

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با وزیر علوم و آموزش عالی بورکینافاسو در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس در وین دیدار و گفت‌وگو کرد.

اشاره به سابقه روابط دوستانه ۲ کشور و همچنین تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های پزشکی هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، آموزش نیروی انسانی و نیز بررسی احداث و تجهیز لابراتوار‌های تولید رادیودارو در بورکینافاسو از دیگر مواردی بود که در این دیدار دو طرف بر آن تاکید داشتند.

دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با معاون وزیر انرژی و زیرساخت ارمنستان

در ادامه این دیدار‌ها  اسلامی، با معاون وزیر انرژی و زیرساخت ارمنستان در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس در وین اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرف ایرانی ضمن اعلام آمادگی برای تبادل تجربیات ۲ طرف در حوزه‌های نگهداری نیروگاه‌های هسته‌ای، ایمنی هسته‌ای، پزشکی هسته‌ای از طرف ارمنستانی دعوت کرد از نمایشگاه دستاورد‌های هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه این کنفرانس بازدید به عمل آورد.

معاون وزیر انرژی و زیرساخت ارمنستان نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی، نسبت به ایجاد کارگروه مشترک به منظور احصای موضوع‌های مورد علاقه‌ ۲ طرف برای همکاری در زمینه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای ابراز علاقه کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *