صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان: کشف جرایم یکی از وظایف کلیدی و دشوار دستگاه قضایی است 

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰:۳۲
کد خبر: ۴۷۹۳۶۴۶
دسته بندی‌: قضایی ، دادگستری
آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سروآباد برگزار شد.  

خبرگزاری میزان - طی مراسمی و با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، رئیس دادگستری و دادستان جدید شهرستان سروآباد معرفی شدند.

در این مراسم محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار داشت: خدمت رسانی و خدمت گزاری به مردم افضل عبادات است و تلاش خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی باید جلب رضایت مردم باشد.

دادستان مرکز استان کردستان بیان داشت: ملاک اصلی تمامی اقدامات در دستگاه قضایی، اجرای عدالت است و اجرای عدالت با قانونمندی میسر است.

وی تصریح کرد: کشف جرایم یکی از وظایف کلیدی و دشوار دستگاه قضایی است و قاضی باید از دل خروار‌ها تردید، پندار و تزویر و صعوبت حق و حقیقت را کشف کند و در این مسیر از ضابطین قضایی خاص و عام کمک می‌گیرد که نقش بسزایی در تحقق وظایف دستگاه قضایی دارند.

وی مدیران ادارات اجرایی را به همیاری و همگرایی با دستگاه قضایی در جهت تحقق عدالت و کاهش جرایم فراخواند و افزود: با توجه به اعتقادات عمیق معنوی مردم این حوزه قضایی خوشبختانه آمار تشکیل پرونده قضایی و جرایم پایین است و عمده پرونده‌های قضایی در شهرستان سروآباد مربوط به اختلافات ملکی و حفر چاه‌های غیرمجاز است.

دادستان مرکز استان بر لزوم حل مشکل کم آبی سروآباد تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: رودخانه سیروان بعنوان یک نعمت خدادادی کم بدیل به مردم این شهرستان عطا شده و ضرورت دارد تا با همکاری ادارات مربوطه استانی و شهرستانی با استفاده از پمپاژ آب از این رودخانه، مشکل کم آبی این شهر رفع شود.

وی همچنین اضافه کرد: شهرستان سروآباد به لحاظ کشت بسیاری از محصولات جالیزی وضعیت مناسبی دارد ولکن باید واحد‌های تولیدی با استفاده از دستگاه‌های فرآوری این محصولات به اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار برای مردم کمک کنند. 

 این مراسم با حضور فرماندار، امام جمعه و مدیران ادارات اجرایی سروآباد برگزارشد و در پایان، ضمن تقدیر از زحمات فرهاد عاصمی، عمران جهانی بعنوان رئیس جدید دادگستری سروآباد معرفی شد و هادی دهنوی بعنوان دادستان جدید سروآباد معرفی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *