صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

توصیه‌های پاییزی طب سنتی؛ از لزوم تطابق پوشش با شرایط دمایی تا کاهش دفعات استحمام

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۷۹۳۶۰۶
یک متخصص طب سنتی ضمن اشاره به اینکه توصیه می‌شود افراد با توجه به تغییرات سریع و شدیدی که در این فصل وجود دارد خودشان را برای پاییز آماده کنند، گفت: برای اینکه بدن بتواند با تغییرات تطبیق پیدا کند و خودش را به تعادل برساند باید پوششمان در ساعات مختلف روز مطابق با شرایط دمایی باشد.

قدیر محمدی در گفت‌وگو با میزان در آستانه شروع فصل پاییز به بیان توصیه‌هایی برای حفظ سلامتی در این فصل پرداخت و گفت: پاییز فصلی سرد و خشک است و همه طبیعت از جمله گیاهان به سمت سردی و خشکی می‌روند. در این فصل در طبیعت فشردگی نیز ایجاد می‌شود یعنی سفتی و تراکم زمین افزایش پیدا می‌کند و نفوذ آب در زمین نسبت به فصل‌های بهار و تابستان کاهش می‌یابد. این وضعیت در بدن انسان نیز به وجود می‌آید و در بافت بدن علاوه بر سردی و خشکی تکاثف و فشردگی نیز ایجاد می‌شود.  

وی ضمن اشاره به اینکه باید کمی از این فصل تبعیت شود چراکه سفتی، خشکی و تکاثف برای اینکه بیماری به راحتی وارد بدن ما نشود، لازم است، ادامه داد: توصیه می‌شود افراد با توجه به تغییرات سریع و شدیدی که در این فصل وجود دارد خودشان را برای پاییز آماده کنند. برای مثال تغییرات دمایی میانه روز با ابتدا و انتهای روز بسیار زیاد است و بدن ما باید بتواند از این تغییرات تبعیت کند چرا که اگر نتواند این تغییرات را به تعادل برساند و با آن‌ها تطبیق پیدا کند به راحتی بیمار می‌شود و از این رو انواع سرماخورگی و بیماری‌های ویروسی و عفونی در فصل پاییز شایع می‌شود.

پوشش در ساعات مختلف روز مطابق با شرایط دمایی باشد

این متخصص طب سنتی افزود: برای اینکه بدن بتواند با تغییرات تطبیق پیدا کند و خودش را به تعادل برساند باید پوششمان در ساعات مختلف روز مطابق با شرایط دمایی باشد. برای مثال بهتر است شب‌ها جوراب به پا داشته باشیم و اگر خارج از خانه هستیم حتما از لباس گرم استفاده کنیم و در طول روز لباسمان به گونه‌ای باشد که در صورت گرم شدن هوا در ظهر‌ها بتوانیم یک لایه از آن را کم کنیم.

مصرف انواع پروتئین به ویژه گوشت گوسفند

محمدی با بیان اینکه از آنجایی که مزاج این فصل گرم و خشک است مصرف انواع پروتئین به ویژه گوشت گوسفند بیشتر توصیه می‌شود، توضیح داد: مصرف غذا‌هایی نظیر انواع شوربا با گوشت گوسفند که در گذشته بیشتر استفاده می‌شد و همچنین استفاده از کلم و آش کلم نیز می‌تواند برای این فصل مفید باشد.  

کاهش دفعات و مدت زمان استحمام

وی بیان کرد: از آنجایی که استحام موجب تزلزل بدن می‌شود و امکان نفوذ ویروس‌ها را بیشتر می‌کند در فصل پاییز هم دفعات استحمام کردن و هم مدت زمانی که در حمام هستیم باید به نسبت فصل‌های بهار و تابستان کاهش یابد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: پاییز طب سنتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *