صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

کلاف سر در گُم بی‌تدبیری در تور جهانی تنیس/ وقتی کسی تقصیر را گردن نمی‌گیرد

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵:۱۷
کد خبر: ۴۷۹۳۵۲۴
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
تبعات اتفاقات تلخی که در جریان تور جهانی تنیس رخ داد هنوز ادامه دارد، اما عجیب‌تر اینکه هیچکدام از طرفین درگیر این ماجرا حاضر نیست این تقصیر و کوتاهی را گردن بگیرد.

خبرگزاری میزان - بدون شک میزبانی از مسابقات بین‌المللی می‌تواند نقش به سزایی نه تنها در معرفی فرهنگ و رسوم ایرانی داشته باشد بلکه می‌تواند فرصت مطلوبی برای رایزنی درباره پیشرفت رشته‌های مربوطه باشد، اما گاهی اوقات بی‎‌تدبیری و ضعف‌های مدیریتی در فراهم کردن شرایط حداقلی میزبانی این فرصت را تبدیل به تهدید می‌کند.

اخیراً میزبانی از مسابقات تور جهانی تنیس در مجموعه ورزشی انقلاب تهران خبرساز شده است و قطع برق در فینال این تورنمنت و ناتمام ماندن آن به نقطه تاریکی در ورزش ایران تبدیل شد، مناقشه‌ای که هرکدام از طرفین درگیر به دنبال تطهیر خود و شانه خالی کردن از زیر بار این مسئولیت هستند.

از یک سو فدراسیون تنیس توپ را در زمین رئیس سابق شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی می‌اندازد و از سوی دیگر منتقدان معتقدند فدراسیون که می‌دانست قرار است در چنین تاریخی میزبان مسابقات به این مهمی باشد باید تمهیدات نرم افزاری و سخت افزاری لازم را در نظر می‌گرفت و اگر امکان فراهم کردن آن در مجموعه ورزشی انقلاب وجود نداشت، این مسابقات را در زمین‌های تحت اختیار خودش برگزار می‌کرد تا با چنین چالشی مواجه نشود.

اتفاق بدتر در این میان این است که مسئولان برگزار کننده مسابقه به جای پذیرش اشتباه خود به دنبال مقصر هستند. سه طرف این دعوا یعنی فدراسیون تنیس، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و بهره‌بردار در حالی به دنبال مقصر جلوه دادن یکدیگر هستند که نقاط ضعف خود را نادیده می‌گیرند و هیچکدام حاضر نیستند اشتباهات خود را بپذیرند.

داوود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس در این خصوص گفت: این مشکلات گردن رئیس باشگاه انقلاب، رئیس شرکت توسعه یا شخص دیگری نیست بلکه ماهیت شرکت توسعه و تجهیز مشکلات زیادی را برای ورزش مملکت به وجود آورده است. از طرفی این زمین‌ها که سرمایه ملی کشور به حساب می‌آید به دست بخش خصوصی افتاده و حتی در قرارداد‌ها ذکر نشده که در چنین عرصه‌های حساس و بین‌المللی باید به دست فدراسیون باشد. به همین دلیل فدراسیون هر بار باید با خواهش و تمنای بسیار از بخش خصوصی، چنین تورنمنت‌های مهمی را برگزار کند که اگر اجازه ندهند، هیچ جای دیگری نیز نداریم.

وی ادامه داد: با سازمان زیباسازی شهرداری هماهنگ شد که برای تقویت نور زمین‌ها کمک بدهند، اما بهره‌بردار زمین‌های تنیس این اجازه را نداد. مشکل اینجاست بهره‌برداران اهلیت فنی در تنیس ندارند و فقط به فکر درآمدزایی هستند. شرکت توسعه حتی قبول نمی‌کند که برای انتخاب بهره‌بردار، نظر بدهیم که افرادی با دغدغه پیشرفت تنیس انتخاب شوند نه شخصی بدون اهلیت.

فدراسیون تنیس مدعی شده نامه‌نگاری‌های زیادی برای تامین نور کافی در این زمین‌ها انجام داده، اما ایجاد مساعدت بین شرکت توسعه و پیمانکار در فاصله ۲ ماهه کار ساده‌ای نبود. اما این اتفاق برای دومین بار رخ داد؛ سال گذشته نیز مشکل نور در این زمین‌ها، گریبان فدراسیون تنیس را گرفت، ولی ورزشکاران حاضر شدند که با نور کم نیز بازی کنند. فدراسیونی که تجربه این ناکامی در میزبانی را داشت، باید سعی می‌کرد در فرصت یک ساله به این اتفاق رسیدگی کند نه آنکه فقط ۲ ماه قبل از چنین رویدادی به فکر حل مشکل باشد.

شاهرخ کشاورز، دبیر فدراسیون تنیس نیز در این خصوص تصریح کرد: مشکل زمین تنیس خیلی پیش‌پاافتاده‌تر از این حرف‌ها بود و واقعا مشکل خاصی در زمین نبود و روی آن صفحه زمین بازی نیز می‌توانستند مجدد خاک بریزند، اما متاسفانه تمامی این مسائل را پیچیده کردند و هیچ‌کدام از آن‌ها این مشکل را گردن نگرفتند. ما هم هر زمان قصد اصلاح زمین را داشتیم، پیمانکار می‌گفت باید نامه رسمی شرکت توسعه باشد و بدون اجازه آن‌ها نمی‌شود در زمین کاری انجام دهید.

وی افزود: نمی‌دانم مقصر اصلی کیست و من قاضی نیستم! اما می‌گویم ما از قبل پیش‌بینی تمامی این مسائل را کرده بودیم و متأسفانه پیچیده‌اش کردند و لازم نبود این‌قدر چند نامه‌نگاری ساده را طولانی کنند تا به سرانجام نرسد. ما در گذشته کار‌های بسیار خوبی در این زمین انجام داده بودیم و در سال گذشته و مسابقات جهانی زمین بسیار زیبایی برای مسابقات ترتیب داده بودیم، به طوری که فدراسیون جهانی تصاویر بسیاری از این مسابقات در سایت رسمی خود منتشر کرد و ۴۲ کشور در این مسابقات حضور داشتند.

با این شرایط به نظر می‌رسد وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی ورزش کشور باید ورودی جدی و قاطع به این ماجرا داشته باشد تا از تکرار چنین اتفاقات تلخی و درگیری در زیرمجموعه‌های خود جلوگیری کند تا شاهد تکرار تجربیات تلخی از این دست نباشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *