صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتخابات آمریکا|

جزئیات جدید از سوءقصد به جان ترامپ؛ بسته‌های مشکوک به مقام‌های انتخاباتی ارسال شد

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱:۲۳
کد خبر: ۴۷۹۳۵۰۴
تحقیقات انجام‌شده، جزئیات جدیدی را درباره دومین سوءقصد نافرجام به جان ترامپ نشان می‌دهد و در همین حال بسته‌های مشکوکی به مقام‌های انتخاباتی آمریکا ارسال شده است.

خبرگزاری میزان - بسته‌های مشکوکی برای مقام‌های انتخاباتی آمریکا در دست‌کم ۶ ایالت ارسال شد، اما گزارشی درباره اینکه این بسته‌ها حاوی مواد خطرناک باشد وجود ندارد.

مقام‌های ایالتی تایید کردند که این بسته‌های حاوی پودر به دبیران ایالتی و دفاتر انتخابات ایالتی در آیووا، کانزاس، نبراسکا، تنسی، وایومینگ و اوکلاهاما ارسال شد.

اف‌بی‌آی و خدمات پستی آمریکا در حال تحقیق درباره این موضوع هستند.

این دومین بار در سال گذشته است که بسته‌های مشکوک برای مقام‌های انتخاباتی در چندین دفاتر ایالتی ارسال می‌شود.

به گزارش آسوشیتد پرس، این امر در حالی رخ می‌دهد که رای‌گیری زودهنگام در چند ایالت در کمتر از ۲ ماه پیش از انتخابات پرمخاطره برای ریاست‌جمهوری، سنا، کنگره و دفاتر کلیدی ایالتی در سراسر آمریکا آغاز شده و باعث ایجاد اختلال در فصل رای‌گیری پرتنش شده است.

چندین ایالت گزارش دادند که یک پودر سفیدرنگ در پاکت‌های ارسال شده برای مقام‌های انتخاباتی یافت شده است؛ در بیشتر موارد، این ماده بی‌ضرر اعلام شده است.

در آیووا این اقدام به تخلیه یک ساختمان منجر شد؛ پل پیت، از مقام‌های این ایالت، پس از تخلیه ساختمان ۶ طبقه در بیانیه‌ای گفت: ما پروتکل‌های خاصی برای چنین موقعیت‌هایی داریم، بلافاصله طبق پروتکل‌های خود این حادثه را گزارش کردیم.

کاهش عبور غیرقانونی مهاجران از مرز‌های جنوبی آمریکا

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‎جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، دولت بایدن را مسئول وضعیت بحرانی در مرز‌های جنوبی این کشور می‌داند، مقام‌های مرزی دولت آمریکا می‌گویند که تعداد موارد عبور غیرقانونی مهاجران از مرز‌ها کاهش یافته است.

مهاجرت و امنیت مرزی همچنان یکی از موضوع‌های اصلی برای رای‌دهندگان است و دونالد ترامپ آن‌ها را به‌عنوان سنگ‌بنای کمپین انتخاباتی خود قرار داده و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات را به دلیل بحران در مرز این کشور و مکزیک مقصر می‌داند.

انتقاد معاون ترامپ از سوءقصد به جان وی در پالم‌بیچ

جی‌دی ونس، معاون ترامپ، «لفاظی‌های لیبرال» را عامل سوء قصد علیه دونالد ترامپ توصیف کرد.

معاون ترامپ گفت: می‌توانم بگویم که این شواهد بسیار قوی است که چپ‌ها باید لحن لفاظی را کم کنند و باید این کار را کنار بگذارند.

نام کندی در برگه‌های رای ویسکانسین باقی می‌ماند

یک قاضی در ایالت ویسکانسین، درخواست رابرت اف.کندی جونیور، نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، برای پاک کردن نام او از برگه‌های رای را در این ایالت رد کرد و حکم داد که قانون ایالتی نامزد‌ها را ملزم می‌کند که نام آن‌ها در صندوق رای باقی بمانند مگر اینکه فوت کنند.

هشدار درباره عامل سوءقصد دوم به ترامپ

وال‌استریت ژورنال گزارش داد که مقام‌های آمریکا هشدار‌هایی در مورد مظنونی که ترامپ را هدف قرار داده بود، دریافت کردند.

براساس گزارش این رسانه آمریکایی، مظنون ۱۲ ساعت پیش از تیراندازی در نزدیکی زمین گلف بود؛ دادستان‌ها گزارش دادند که این فرد مسلح مظنون به سوءقصد آشکار علیه دونالد ترامپ به مدت ۱۲ ساعت در نزدیکی زمین گلف پنهان شده بود تا اینکه یک مامور سرویس مخفی او را دید و تیراندازی کرد.

در همین حال واشنگتن پست به نقل از مقام‌های سابق آمریکایی گزار ش داد که سرویس مخفی ترامپ از زمان ریاست‌جمهوری او در مورد خطرات بازی گلف در زمین‌های خصوصی وی هشدار داده بود.

پیشتازی اندک هریس در نظرسنجی‌ها

بررسی میانگین نظرسنجی‌ها از سوی گاردین، پیشتازی اندک هریس را در برابر ترامپ نشان می‌دهد.

براساس این بررسی، هریس ۴۶.۶ درصد و ترامپ ۴۵.۷ درصد از آرا را از آن خود کرده‌اند.

پیشتازی هریس در این بررسی کمتر از یک درصد در محدوده حاشیه خطای نظرسنجی قرار دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *