صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پاکدل: انتخاب مربیان خارجی از روی اسم و رسم دردی از هندبال دوا نمی‌کند/ آخرین مقام ایران در آسیا با کاستیلو بود

۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵:۱۸
کد خبر: ۴۷۹۳۴۰۱
دسته بندی‌: ورزشی ، توپ و تور
رئیس فدارسیون هندبال گفت: در طول این سال‌ها به این نگاه رسیده‌ام که انتخاب مربیان خارجی صرفاً از روی اسم و رسم و معروفیت دردی از هندبال ایران دوا نمی‌کند

خبرگزاری میزان - نشست خبری علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال ظهر امروز (دوشنبه) با حضور اصحاب رسانه، علیرضا خوش‌نویس سرپرست دبیری فدراسیون و مسئولان فدراسیون برگزار شد.

پاکدل در ابتدای صحبت‌هایش ضمن تبریک با تاخیر روز خبرنگار و تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران در پوشش رسانه‌ای مسابقات ملی و لیگ هندبال، اظهار داشت: همانگونه که پیشتر وعده داده بودم و برای آنکه زمان را از دست ندهیم و از روند تمرینات تیم ملی برای شرکت در مسابقات انتخابی جهان و بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن قول داده بودم تا پایان شهریورماه تکلیف انتخاب سرمربی خارجی را مشخص کنیم. از همین رو کمیته فنی تشکیل شد تا روند انتخاب سرمربی به دقیق‌ترین صورت کارش را طی کند. 

وی افزود: در طول این سال‌ها به این نگاه رسیده‌ام که انتخاب مربیان خارجی صرفاً از روی اسم و رسم و معروفیت دردی از هندبال ایران دوا نمی‌کند. از همین رو طبق ۱۰ شاخصه و معیار اعلامی از سوی کمیته فنی مانند رزومه مربیگری و بازیکنی... سراغ مذاکره با گزینه‌های مختلف خارجی رفتیم. در شاخص‌های اعلامی کمیته فنی مشخص شده که در انتخاب سرمربی خارجی به تطابق فرهنگی با ایران، سن و سال مناسب و نه اینکه پا به سن گذاشته باشد، مدیریت روی رده‌های پایه، استعدادپروری و پشتوانه‌سازی، کوچینگ، سبک اروپای شرقی یا غربی سرمربی و شناختش از هندبال آسیا و ایران توجه شده است.

پاکدل اعلام کرد: طبق همین شاخص‌ها در نهایت از بین ۴-۵ گزینه خارجی، مربیانی را که سبک اروپای شرقی داشتند را طبق نظر کمیته فنی کنار گذاشتیم و با سرمربیانی که سبک غرب اروپا را داشتند مذاکره کردیم و در نهایت به ۲ گزینه رسیدیم. پس از صحبت‌های نهایی با رافائل گویجوسا کاستیلو از اسپانیا که با ۹۰ درصد از شاخص‌های کمیته فنی تطابق داشت به توافق رسیدیم و هفته پیش هم قرارداد این مربی خارجی امضا شد.

پاکدل در خصوص انتخاب رافائل کاستیلو، گفت: قرارداد او ۲ ساله با قابلیت تمدید است. او از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ سرمربی ایران بود و در سال ۲۰۱۴ با هدایت او جهانی شدیم و آخرین مقام ایران در هندبال قهرمانی آسیا را زمان سرمربیگری او کسب کردیم. افتخارات و قهرمانی‌های زیادی در لیگ قطر و اسپانیا دارد و زمان بازیکنی یکی از بهترین بازیکنان دنیا بود. کاستیلو یکی از مدرسین رسمی فدراسیون جهانی هندبال است و قطعاً جایگاهش در فدراسیون جهانی به هندبال ایران کمک خواهد کرد. هدفگذاری اصلی برای تغییر سبک هندبال ایران است تا با یک پروسه منسجم و مدیریت در رده‌های پایه هندبال ایران را به جایگاه اصلی خود در آسیا برسانیم.

وی افزود: با اینکه کاستیلو قبلا هدایت تیم ملی هندبال را برعهده داشت، اما این اولین باری است که به صورت رسمی با فدراسیون هندبال ایران قرارداد می‌بندد، زیرا در مقطع قبلی کاستیلو سرمربی تیم‌ثامن‌الحجج بود و همزمان سرمربی تیم‌ملی هندبال. کاستیلو نهم مهرماه وارد ایران می‌شود و ۴ هفته بازی‌های هر ۱۰ تیم لیگ را خواهد دید و پس از مشاهده لیگ اولین اردوی تدارکاتی برگزار می‌شود. در نظر داریم پس از اولین مرحله اردو در یک اردو و تورنمنت خارجی هم شرکت کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *