صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هلند پیوستن کودکان مهاجر را به والدینشان محدود می‌کند

۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵:۳۱
کد خبر: ۴۷۹۳۳۴۷
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
دولت هلند مانند برخی دیگر از دولت‌های اروپایی قوانین مهاجرتی تازه‌ای را برای پیش بردن اهداف خود معرفی کرده‌ که این موضوع هشدار کارشناسان را درپی داشته است.

خبرگزاری میزان - دولت هلند قصد دارد سیاست‌های شدید ضدمهاجرتی را اتخاذ کند، سیاست‌هایی که کارشناسان می‌گویند از سخت‌ترین اقدام‌های علیه مهاجران در اتحادیه اروپا خواهد بود.

این درحالی است که هلند همواره طی دهه‌های گذشته خود را به‌عنوان مدافع ادعایی حقوق بشر و برابری معرفی کرده، اما واقعیت خلاف این ادعا‌ها را نشان می‌دهد. 

برنامه‌های دولت هلند که به‌تازگی به‎عنوان بخشی از برنامه ائتلاف حاکم اعلام شده، شامل بازرسی‌های مرزی سخت‌تر، مجازات کسانی که در این طرح اختلال ایجاد می‌کنند، محدودیت‌هایی برای الحاق خانواده‌ها که مانع از پیوستن کودکان به والدینشان می‌شود، و تمرکز بر اخراج اجباری مهاجران است.

این نخستین دولت در هلند است که حزب راست افراطی و ضدمهاجر «آزادی هلند» را به ریاست گرت وایلدرز نمایندگی می‌کند؛ این حزب در ماه نوامبر (آبان/آذر ۱۴۰۲) تقریبا یک‌چهارم کرسی‌های پارلمان هلند را به‌دست آورد.

مارجولین فابر، وزیر مهاجرت و پناهندگی دولت هلند گفته بود: هدف من سخت‌ترین سیاست پناهندگی تاکنون است، فابر در اظهارات خود به ارتباط ادعایی مهاجران با بحران در بخش‌های مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش اشاره کرده بود. 

او همچنین گفته بود: این طرح جدید به من اجازه می‌دهد تا با مهاجران و پناهجویان مقابله کنم. 

چنین قانون اضطراری به دولت هلند این امکان را می‌دهد که بدون انتظار برای تصویب از سوی پارلمان، اقدام‌هایی را در موضوع مهاجرت انجام دهد.

در برنامه دولت هلند آمده: هلند باید به دسته کشور‌های عضو (اتحادیه اروپا) با سخت‌ترین قوانین پذیرش پناهجویان تعلق داشته باشد.

فابر گفت که می‌خواهد اعطای مجوز‌های پناهندگی را متوقف، الحاق خانواده را به‌طور قابل ملاحظه‌ای برای بخش بسیار زیادی از متقاضیان محدود و اخراج پناهجویان را تسریع کند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *