صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نقض حقوق مهاجران از سوی دولت انگلیس تحت طرح رواندا

۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۴۳
کد خبر: ۴۷۹۳۲۹۴
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
اعتراف‌های کارکنان وزارت کشور و افسران امنیتی انگلیس نشان‌دهنده استفاده مکرر از زور علیه مهاجران بازداشت‌شده است.

خبرگزاری میزان - رفتار غیرانسانی با مهاجرانی که در یک عملیات بیهوده برای طرح لغوشده رواندا جمع‌آوری شده‌اند، در شهادت کارکنان وزارت کشور انگلیس آشکار شده که نشان می‌دهد از زور علیه بازداشت‌شدگان مضطرب استفاده شده است.

اسناد داخلی که در اختیار ناظر و گروه تحقیقات قرار گرفته، همچنین ۴ مورد ثبت‌شده از سوی مهاجران را نشان می‌دهد که پس از بازداشت تلاش می‌کردند که به خود آسیب برسانند. 

ده‌ها مهاجری که تحت برنامه دولت محافظه‌کار قبلی انگلیس با اخراج به رواندا مواجه بودند، به‌عنوان بخشی از یک اقدام غافلگیرکننده بازداشت شدند؛ این بازداشت‌ها چند روز پیش از برگزاری انتخابات محلی ۲ می (۱۳ اردیبهشت) در انگلیس آغاز شد؛ به‌گفته منتقدان این طرح درواقع عملیاتی سیاسی بود. 

بازداشت‌ها تا دست‌کم یک هفته پیش از اینکه ریشی سوناک، نخست‌وزیر وقت انگلیس انتخابات عمومی زودهنگام را در ۲۲ می (۲ خرداد) اعلام کرد، ادامه داشت؛ او روز بعد گفت که هیچ پروازی تا بعد از انتخابات در ۴ جولای (۱۴ تیر) انجام نخواهد شد؛ دولت حزب کارگر متعاقبا این طرح را لغو کرد.

گزارش‌های Operation Vector ثبت می‌کنند که چگونه افسران مهاجرت وزارت کشور انگلیس ۶۰ بار بین ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) تا ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت) از زور استفاده کردند؛ این گزارش‌ها همچنین به یورش‌های سحرگاهی یا بازداشت مهاجران هنگام حضور در مراکز گزارش‌دهی وزارت کشور انگلیس را می‌پردازد. 

این اسناد همچنین شامل شهادت‌های کارکنان امنیتی در مرکز بازداشت مهاجران هارموندزورث در غرب لندن است؛ این اسناد به جزئیات ۲ مورد استفاده از زور علیه بازداشت‌شدگانی می‌پردازد که هفته‌ها پس از به‌تعویق افتادن طرح رواندا از سوی سوناک، همچنان در بازداشت بودند. 

موسسه خیریه Bail for Immigration Detaine آماده اقدام قانونی علیه دولت انگلیس بوده و می‌گوید که بازداشت حدود ۱۵۰ مهاجری که دولت می‌خواهد به رواندا اخراج کند غیرقانونی است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *