صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

مصائب برگزاری دربی ۱۰۴؛ از تهران تا اراک/ وقتی کسی حساس‌ترین بازی فوتبال ایران را گردن نمی‌گیرد

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰:۵۲
کد خبر: ۴۷۹۳۱۲۷
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
در حالی که زمان کوتاهی تا برگزاری دربی ۱۰۴ پایتخت باقی مانده است، اما هر روز خبر و اتفاق جدیدی درباره این مسابقه به گوش می‌رسد.

خبرگزاری میزان - عدم آماده بودن ورزشگاه‌های فوتبال در حالی به یکی از معضلات اساسی باشگاه‌های ما در فصل جاری تبدیل شده که تیم‌های اسقلال و پرسپولیس برای معرفی ورزشگاه‌های خود به AFC با سختی‌ها و مشقات فراوانی روبرو شده‌اند، اما این مشکل همچنان پا برجاست و نه تنها در مسابقات بین‌المللی بلکه در بازی‌های مهم داخلی نیز دامن‌گیر شده و مسئولان مربوطه با سختی‌های فراوانی برای انتخاب ورزشگاه دست و پنجه نرم می‌کنند.

با هر سختی که بود استقلال ورزشگاه شهرقدس را برای دیدار با الغرافه قطر در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا معرفی و تجهیز کرد، اما مشکل بزرگ این است که الان تقریباً هیچ کدام از ورزشگاه‌های ایران برای میزبانی از چنین مسابقات بزرگی آماده نیستند. حتی ورزشگاه‌های نقش جهان اصفهان، شهدای فولاد و یادگار امام تبریز هم نمی‌توانند میزبان چنین مسابقاتی باشند. در شرایط فعلی تنها یک ورزشگاه است که شرایط مناسبی دارد؛ ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد که به لحاظ ساختاری تقریباً تمام استاندارد‌های مورد نیاز AFC را داراست، اما برگزاری بازی در این زمین هم داستان‌های خود را دارد.

از سوی دیگر با توجه به در پیش بودن دربی در روز چهارشنبه، چهارم مهرماه، با توجه به اینکه ورزشگاه‌های آزادی و تختی تهران در دست تعمیر هستند، امکان برگزاری مسابقات در آن‌ها وجود نداشت و میزبانی این دیدار حساس در نهایت با اعلام و معرفی باشگاه استقلال به شهر اراک و باشگاه آلومینیوم سپرده شد.

در این بین زمزمه‌هایی در خصوص تعویق دربی ۱۰۴ به گوش می‌رسید که محمدرضا کشوری‌فرد، مدیر سازمان لیگ در این خصوص تصریح کرد: «به هیچ وجه موضوع تعویق دربی مطرح نیست و دیدار استقلال و پرسپولیس در زمان مقرر برگزار خواهد شد.» او در خصوص مکان برگزاری این دیدار و احتمال برگزاری این دیدار در خارج از تهران افزود: «استقلال میزبان این بازی است و این تیم باید ورزشگاه معرفی کند.»

تقریباً ۲ - ۳ ورزشگاه متقاضی برگزاری دیدار دربی در خارج از تهران بودند و شرایط برگزاری حداقلی این بازی مهم را با حضور تماشاگران داشتد که در نهایت میزبانی به اراک سپرده شد.

اما این تمام ماجرا نیست چرا که شب گذشته رجائیان، مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک در حاشیه دیدار با پرسپولیس گفت که استقلال باید برای جلب رضایت این باشگاه هزینه برگزاری این مسابقه را بپردازد، هزینه‌ای که بسیار غیرمتعارف به نظر می‌رسد.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک در پاسخ به این پرسش که آیا این باشگاه مبلغی برای میزبانی از دربی تهران از استقلال (میزبان دربی) دریافت می‌کند یا خیر، گفت: از همین جا به سمیعی می‌گویم اگر پول نریزید، اجازه برگزاری بازی را نمی‌دهیم! البته رقم زیادی نمی‌خواهیم. مربیان ما راضی نیستند که دربی در اراک برگزار شود، اما باید کمک کنیم فوتبال جریان داشته باشد.

رجائیان در خصوص اینکه شنیده می‌شود برای موافقت با میزبانی استقلال از دربی مبلغ ۲ میلیارد تومان را درخواست کرده‌اید، خاطرنشان کرد: بله. این مسابقه قرارداد ۲ میلیاردی می‌خواهد.

با این شرایط و سنگ بزرگی که اراکی‌ها پیش پای استقلالی‌ها انداختند به نظر می‌رسد مصائب برگزاری دربی تمامی ندارد و هر روز باید منتظر خبر و حواشی جدیدی درخصوص‌ این مسابقه باشیم و باید گفت کسی حاضر نیست حساس‌ترین بازی فوتبال ایران را گردن بگیرد.

در هرحال باید باید منتظر ماند و دید در روز‌های آینده سازمان لیگ درباره محل برگزاری دربی ۱۰۴ تهران چه تصمیمی می‌گیرد و آیا استقلال برای پرداخت این مبلغ گزاف موافقت خواهد کرد یا از مجاری رسمی و غیررسمی برای برگزاری این مسابقه در اراک اقدام خواهد کرد. شاید هم در صورت اصرار اراکی‌ها با درخواستشان شاهد تغییر محل برگزاری این مسابقه به ورزشگاه و شهر دیگری باشیم، موضوعی که می‌تواند چالش بزرگ و جدیدی برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *