صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اتحادیه اروپا علیه مهاجران؛ آنچه از سیاست تشدید بازرسی‌های مرزی می‌دانیم

۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹:۰۲
کد خبر: ۴۷۹۲۵۳۱
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
کشور‌های اتحادیه اروپا طی ماه‌های گذشته سیاست‌هایی را علیه مهاجران اجرا کرده‌اند که بازرسی‌ها و کنترل مرزی نیز یکی از این سیاست‌ها است.

خبرگزاری میزان - اتحادیه اروپا با افزایش ورود مهاجران مواجه بوده و این موضوع برای برخی از کشور‌های عضو بهانه‌ای شده تا بازرسی‌های مرزی را در محدوده‌ای که معمولا یک منطقه گسترده تردد آزاد است (منطقه شنگن) بازگردانند.

قوانین شینگن این امکان را به‌عنوان آخرین راه‌حل برای جلوگیری از آنچه تهدید‌های جدی برای امنیت داخلی یا سیاست عمومی وانده شده، می‌دهد.

اتریش

اتریش بازرسی‌ها را در مرز‌های خود با اسلواکی و جمهوری چک تا ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) و با اسلوونی و مجارستان تا ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) تشدید کرده است. 

کارولین ادستادلر، وزیر اتحادیه اروپا در کابینه اتریش به‌تازگی گفته است که بروکسل باید تغییر‌هایی در سیاست‌های مهاجرتی این اتحادیه ایجاد کند؛ او همچنین گفت که بروکسل باید مراکز پناهندگی در خارج از این اتحادیه را برای پاسخگویی به نگرانی‌های رای‌دهندگان نزدیک به جریان راست افراطی در دستورکار قرار دهد.

ادستادلر، که از حزب میانه‌رو در اتریش است ضمن بیان این موضوع، در ادامه گفت: ما باید نگرانی‌های شهروندان اتریشی را جدی بگیریم؛ یکی از این نگرانی‌ها افزایش مهاجران غیرقانونی در وین و دیگر شهر‌های ما است.

دانمارک

دانمارک با اشاره به آنچه تهدید‌های تروریستی مربوط به تحولات در سال ۲۰۲۳ و خطرات جاسوسی خوانده، در حال بازرسی ترانزیت زمینی و دریایی از سمت آلمان تا ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) است.
دانمارک پیش از این نیز سیاست‌های ضدمهاجرتی و مغایر با حقوق بشر را پیاده‌سازی کرده بود. 

به‌عنوان نمونه، جداسازی اجباری کودکان خانواده‌های آسیب‌پذیر، یکی از مهم‌ترین وجوه نقض حقوق بشری از سوی دولت دانمارک است؛ دولتی که به بهانه تامین رفاه بیشتر شهروندان خود از طریق جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات از شهروندان و دیگر افراد حاضر در این کشور، آتش جنگ‌های سیاسی را روشن یا شعله می‌کند یا خانواده‌های آسیب‌پذیر را با پیامد‌های غیرانسانی مواجه می‌سازد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *