صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نخستین سفر خارجی رئیس دولت چهاردهم؛ آخرین اخبار از برنامه‌های پزشکیان در عراق

۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱:۵۷
کد خبر: ۴۷۹۲۵۲۷
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور در اولین سفر خارجی دوره ریاست جمهوری، در راس هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، برای سفر رسمی سه روزه عازم عراق شد.

خبرگزاری میزان - صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳، رئیس جمهور در اولین سفر خارجی دوره ریاست جمهوری، به دعوت نخست وزیر عراق و در راس هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، برای سفر رسمی سه روزه وارد بغداد شد.

پزشکیان پیش از عزیمت به عراق با بیان اینکه این سفر در راستای توسعه تعاملات با کشورهای همسایه بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبری معظم انقلاب صورت می‌گیرد، افزود: کشور عراق از جمله کشورهای دوست، برادر و مسلمان ما و از جمله مراکز فرهنگ، علم و اندیشه ما است که از گذشته تا امروز همکاری‌های زیادی در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با یکدیگر داشته‌ایم و از این جهت به عنوان اولین سفر به این کشور خواهیم رفت و در قالب این سفر توافقنامه‌های همکاری متعددی نیز میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

پزشکیان دیدار از شهرهای شیعه‌نشین و کردنشین عراق از جمله بصره، اربیل و سلیمانیه را از دیگر برنامه‌های سفر خود به عراق عنوان کرد.

استقبال رسمی نخست وزیر عراق از پزشکیان

رئیس جمهور در بدو ورود و در محل فرودگاه بین‌المللی بغداد به شکل رسمی از سوی وی مورد استقبال قرار گرفت. 

پزشکیان در ادامه  به محل کاخ ریاست جمهوری عزیمت می‌کند تا با «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق دیدار کند و  سپس در محل کاخ نخست وزیری با السودانی دیدار خواهد کرد و پس از آن نیز نشست مشترک اعضای هیئت‌های عالی رتبه دو کشور برگزار خواهد شد.

حضور رئیس‌جمهور در یادمان فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس

رئیس‌جمهور در بدو ورود به بغداد،‌ با حضور در مکان شهادت فرماندهان مقاومت،‌ به مقام سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد.

 

این خبر درحال تکمیل است...


برچسب ها: دولت چهاردهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *