صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سیاست‌های دولت انگلیس و خطر استثمار مهاجران

۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸:۲۹
کد خبر: ۴۷۹۰۹۱۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
موسسه‌های خیریه در انگلیس ضمن هشدار درباره خطر استثمار مهاجران، از وزیر کشور خواستند تا سیاست‌های مهاجرتی خود را برای مهاجران آسان‌تر کند.

خبرگزاری میزان - موسسه‌های خیریه در انگلیس هشدار داده‌اند که سیاست دولت کر استارمر برای تشدید بازداشت و اخراج مهاجران غیرقانونی، افراد بیشتری را در معرض خطر استثمار قرار می‌دهد. 

بیش از ۸۰ موسسه خیریه از جمله کرفور کالایس، سیتی‌آوسنکچوری، آنتی‌اسلیوری اینترنشتال، دکترزآووورلد و سیف‌پیسج اینترنشنال از وزیر کشور انگلیس خواستند که سازوکاری را ترتیب دهد که مهاجران غیرقانونی آسان‌تر بتوانند وضعیت پناهندگی خود را سامان‌دهی کنند.

به‌گفته این موسسه‌ها، تشدید سیاست‌های مهاجرتی باعث می‌شود مهاجران بیشتری در دام کارفرمایان استثمارگر و باند‌های قاچاق انسان گرفتار شوند. 

وزارت کشور انگلیس در ۲۷ آگوست (۶ شهرویور) اعلام کرد که یک عملیات فشرده یک‌هفته‌ای را برای برخورد با آنچه کار غیرقانونی خوانده، با هدف قرار دادن ۲۷۵ محل انجام داده است؛ ۱۳۵ کارفرما اخطاریه‌هایی را برای استخدام کارگران غیرقانونی دریافت کرده‌اند.

اگرچه دولت انگلیس مدعی است که می‌خواهد از افراد آسیب‌پذیری که از سوی کارفرمایان استثمار می‌شوند محافظت کند، اما ۸۵ نفر از مهاجرانی که «کارگر غیرقانونی» خوانده می‌شوند، در این عملیات بازداشت شدند.

دولت انگلیس به‌دنبال سیاست‌های مهاجرتی خود بیش از ۲۰۰ نفر را در این ماه به برزیل اخراج کرد که بزرگترین احراج یک‌باره در تاریخ این کشور است.

از زمان به قدرت رسیدن حزب کارگر دست‌کم ۹ پرواز اخراج مهاجران از انگلیس انجام شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *