صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس جمهور: این حجم از دانشگاه‌ها برای حل چه مشکلی ایجاد شده است؟ / در دانشگاه کسانی را تربیت کنیم که به درد جامعه بخورند

۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲:۱۴
کد خبر: ۴۷۹۰۶۹۷
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور به پیچیدگی و ناکارآمدی نظام آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: این حجم از دانشگاه‌ها برای چه کاری و حل چه مشکلی ایجاد شده است؟ و چرا جوانان خود را وادار به درس خواندن و تحصیل در رشته‌هایی می‌کنیم که هنگام فارغ التحصیلی برای آن‌ها شغل و کار وجود ندارد؟

خبررگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ در آیین تکریم و معارفه وزرای سابق و جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به‌ویژه شهید جمهور آیت الله رئیسی، با اشاره به آیات قرآن کریم «علم و عمل» خالصانه را مهمترین فلسفه و دلیل آفرینش انسان از سوی خدای متعال عنوان کرد و گفت: اگر انسان‌های جامعه باور داشته باشند که حیات زمین به خاطر اوست، حیات او به خاطر علم است، حیات علم به عمل است و حیات عمل به اخلاص و انجام کار‌ها برای خدا و مردم است آیا ممکن است چنین جامعه‌ای به عقب‌ماندگی، فقر، فساد و تبعیض گرفتار شود؟

رئیس جمهور بیان کرد: بی‌تردید اگر ما فلسفه آفرینش خود یعنی برخوردار شدن از علم و آگاهی را بفهمیم و این علم و آگاهی را در علم خالصانه و در راه خدمت به مردم بکار بگیریم، قدر عالمان و اندیشمندان‌مان را بیشتر می‌دانیم و مشکلی برایمان باقی نخواهند ماند.

پزشکیان به پیچیدگی و ناکارآمدی نظام آموزشی کشور اشاره کرد و افزود: در حالی که کل علم اقتصاد پاسخ به ۴ پرسش چه تولید کنیم؟ چه تعداد تولید کنیم؟ با چه کیفیتی تولید کنیم و در کجا توزیع کنیم است ما برغم داشتن دانشگاه‌های متعدد هنوز نتوانسته‌ایم بدرستی پاسخ این پرسش‌ها را بدهیم.

رئیس جمهور ادامه داد: این حجم از دانشگاه‌ها برای چه کاری و حل چه مشکلی ایجاد شده است؟ و چرا جوانان خود را وادار به درس خواندن و تحصیل در رشته‌هایی می‌کنیم که هنگام فارغ التحصیلی برای آن‌ها شغل و کار وجود ندارد؟
 
این خبر در حال تکمیل است...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *