صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هاشمی: نتایج المپیک پاریس می‌توانست بهتر هم باشد/ امید به ورزش ایران تزریق شد

۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۰۳۱۷
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در المپیک لندن سه تا چهار مدال بعد از حدود هفت سال عوض شد، اما در پاریس همه مدال‌ها را همانجا گرفتیم.

خبرگزاری میزان - سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سی و نهمین جلسه هیئت اجرایی با گزارش رئیس کمیته از المپیک پاریس که ورزشکاران افتخارات خوبی داشتند، شروع شد. رئیس کمیته ملی المپیک، بنده به عنوان سرپرست و همکارانمان در مرکز نظارت گزارشی ارائه کردیم.

وی تاکید کرد: همه از نتایج مطلع هستیم و و نتیجه کاروان در پاریس دومین نتیجه خوب بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن است که پیام مقام معظم رهبری و تقدیر و تشکر از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و ورزشکاران را در پی داشت.

هاشمی افزود: در این دوره ۱۲ مدال کسب شد که می‌توانست دو تا سه نقره به طلا تبدیل شود و تاریخ سازی رخ دهد. در پاریس اولین‌های زیادی داشتیم و تکواندو به عنوان بهترین رشته و در کنار آن کشتی بهترین مدال‌ها را به دست آوردند. کشتی ۸ مدال کسب کرد و در تکواندو سابقه نداشته هر ۴ نفر مدال بگیرند. در المپیک پاریس جایگاه بیست و یک توسط کاروان ایران کسب شد و این نتیجه می‌توانست بهتر هم باشد.

وی تاکید کرد: در المپیک لندن سه تا چهار مدال بعد از حدود هفت سال عوض شد، اما در پاریس همه مدال‌ها را همانجا گرفتیم. امید به ورزش ایران داد که به جز کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری می‌توانیم به مدال برسیم. مانند شمشیربازی، تیراندازی، سنگنوردی و ژیمناستیک. دو رشته برای اولین بار به فینال رسیدند و هیئت اجرایی پاداش در نظر گرفتند. برای مهدی الفتی و رضا علیپور پاداش و تجهیزات در نظر گرفتیم.

وی در مورد پاداش ناهید کیانی پس از کسب مدال نقره تکواندو در المپیک پاریس، اظهار کرد: مدال نقره او برابر طلا در نظر گرفته شد و دولت هم این جایگاه را در نظر گرفت و کمیته ملی المپیک هم این را در جلسه مصوب کرد و معادل طلا پاداش می‌گیرد.

هاشمی درباره حقوق‌های ورزشکاران برای المپبک لس‌آنجلس گفت: پیشنهاد کمیته برای ورزشکارانی که به شاخص‌ها برسند از ۲۵ میلیون تا ۱۲۵دمیلیون تومان حقوق ماهانه است تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن جایگاه پنجم خودمان را برگردانیم. کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی ناگویا و المپیک لس آنجلس را راه اندازی کردیم. در تلاشیم در قالب استعدادیابی از سطح استان‌ها ورزشکاران را شناسایی کنیم تا در بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی جایگاه بهتری بگیریم. امین میرزازاده در کشتی در حوزه جوانمردی در قالب منشور المپیک کار بزرگی کرده و قرار شد مورد تشویق قرار بگیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص عملکرد فدراسیون‌ها در المپیک گفت: عملکرد رشته‌ها را به خیلی خوب، خوب، رضایت بخش، متوسط و دور از انتظار دسته بندی کردیم. رشته‌هایی که خیلی خوب بودند تکواندو و کشتی است. ژیمناستیک، صخره نوردی شنا و تیمی شمشیربازی خوب هستند و قایقرانی، تیروکمان، سابر انفرادی، دوچرخه سواری و تنیس روی نیز عملکرد رضایت بخشی داشتند. در تیروکمان مبینا فلاح از رتبه ۴۹ به ۲۸ رسید در برخی رشته‌ها با مدل فاصله داریم. در تنیس روی میز و شمشیربازی چند برد داشتند. در دوچرخه قبلا به خط پایان نمی‌رسیدند.

ادامه دارد...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *