صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تاثیر دستور‌های تخلیه بر عملیات گروه‌های امدادی در نوار غزه

۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹:۰۵
کد خبر: ۴۷۹۰۲۸۳
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
کارشناسان می‌گویند که دستور‌های تخلیه اجباری از سوی ارتش رژیم صهیونیستی باعث توقف فعالیت گروه‌های امدادی و بشردوستانه می‌شود.

خبرگزاری میزان - مقام ارشد سازمان ملل گفت، پس از آن‌که رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه، ۲۵ آگوست (۴ شهریور) دستور تخلیه دیرالبلح در مرکز نوار غزه را صادر کرد، عملیات کمک‌رسانی سازمان ملل متوقف شد؛ مرکز عملیات سازمان ملل در دیرالبلح واقع شده بود.

دستور تخلیه اجباری در حالی صادر شد که سازمان ملل در حال آماده کردن کارزاری برای واکسینه کردن حدود ۶۴۰ هزار کودک در غزه است.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده که یک نوزاد ۱۰ ماهه در پی ابتلا به ویروس فلج اطفال نوع ۲ فلج شده است؛ این نخستین مورد از ابتلا به این قبیل ویروس در نوار غزه در ۲۵ سال گذشته است.

این مقام ارشد سازمان ملل، گفت: ما نمی‌توانیم امروز این کار را با شرایطی که داریم انجام دهیم؛ فعالیت ما در غزه متوقف نشده است. 

پس از آن که رژیم صهیونیستی چندین ماه قبل دستور تخلیه اجباری رفح را در جنوب غزه صادر کرد، سازمان ملل مرکز اصلی عملیات خود را برای نوار غزه به دیرالبلح منتقل کرد.

این مقام همچنین گفت که کارکنان این نهاد بین‌المللی به دلیل دستور تخلیه فوری بسیاری از لوازم و ابزار خود را رها کردند. 

وی اظهار کرد: ما (غزه) را ترک نمی‌کنیم، زیرا مردم آن‌جا به ما نیاز دارند؛ ما در تلاش هستیم تا نیاز مردم را با نیاز به ایمنی و امنیت پرسنل سازمان ملل متعادل کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *