صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران/ مسافران شکایات خود را گزارش دهند

۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۰۱۸۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
بازگشت زائران اربعین از پایانه‌های مرزی در روزهای اخیر به اوج خود رسید؛ به گفته مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری ورود زائران اربعین از پایانه برکت در مرز مهران پرتعداد بوده و تا زمان وجود زائر در پایانه‌ها عملیات بازگشت ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری میزان -  براساس اعلام ستاد مرکزی اربعین تا ساعت ۲۴ مورخ ۴ شهریور ۱۴۰۳ مصادف با اربعین‌حسینی تعداد ۳ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۲۵۴ زائر به کشور عراق عازم شدند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۶۵۳ نفر به کشور بازگشته‌اند.

نزدیک به ۴۵۰ هزار نفر از زائران هنوز به ایران بازنگشته‌اند که بعد از بازگشت این تعداد زائر وضعیت از صبح روز چهارشنبه ۷ شهریور در مرز‌های کشور به شرایط عادی برمی‌گردد.

در این میان هرساله یکی از مهمترین ناوگان درنظرگرفته شده برای حمل‌ونقل زائران اربعین اتوبوس بوده است که باتوجه به هزینه کمتر و دسترس بودن آن نسبت به دیگر ناوگان، تقاضای بالایی دارد از این رو برنامه‌ریزی برای مدیریت بازگشت مسافران از طریق این ناوگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

زائران نگران تهیه بلیت بازگشت نباشند

در همین راستا داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در گفت‌وگو با میزان در توضیح روند بازگشت زائران اربعین از پایانه‌های مرزی، اظهار کرد: درحال حاضر شاهد ورود پرتعداد زائران اربعین به پایانه برکت در مرز مهران هستیم، در این میان باتوجه به تعداد بالای ناوگان موجود در این پایانه حمل‌ونقل مسافران به نحو مطلوب درحال انجام است.

وی با اشاره به زمان اوج بازگشت مسافران و مدیریت حمل‌ونقل زائران، گفت: از روز گذشته بعد از پایان اربعین حسینی بازگشت مسافران به بیشترین رقم خود رسید، اما باتوجه به هماهنگی‌های صورت گرفته مشکلی ایجاد نشد.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری در توضیح زمان پایان عملیات اربعین، تصریح کرد: تا زمانی که مسافر در پایانه‌ها برای بازگشت به نقاط مختلف کشور وجود داشته باشد عملیات بازگشت زائران ادامه خواهد یافت.

باقرجوان در مورد تامین ناوگان عمومی اتوبوس برای بازگشت زائران باتوجه به اوج بازگشت مسافران، گفت: نسبت به سال گذشته اتوبوس بیشتری درنظرگرفته شده و باتوجه به اوج بازگشت زائران حدود ۳هزار و۸۰۰ سرویس در پایانه‌های مرزی مستقر است تا کمبودی حس نشود.

به گفته مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری قرار بود ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس پلاک عمومی که در اختیار ارگان‌های دیگر است برای خدمت‌رسانی به زائران وارد ناوگان شوند، اما در این زمینه دستگاه‌ها همکاری چندانی برای اربعین امسال نداشتند.

وی در ادامه تاکید کرد: مسافران برای تهیه بلیت بازگشت اصلا نگران نباشند چراکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سکو‌های پایانه‌های مرزی بلیت به اندازه نیاز موجود است.

باقرجوان درباره نحوه نظارت به تخلفات ناوگان عمومی، گفت: همکاران ما برای تسهیل عبور و مرور زائران در سکو‌های اتوبوس حضور دارند، از طرفی تعزیرات حکومتی و بازرسان وزارت راه و شهرسازی کنترل لازم را دارند تا مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری ادامه داد: تلفن گویا ۱۴۱، سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ و وب‌سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات زائران است.

مسافران با استراحت کافی در شرایط ایمن رانندگی کنند

داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در بازدید از پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه با اشاره به دپوی اتوبوس‌ها و بسیج تمامی امکانات در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی گفت: تمام تلاش ما این است که با تمهیدات پیش‌بینی شده و بسیج حداکثری امکانات، برگشت زائران توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری به نحو مطلوبی انجام شود.

امانی به زائرانی که با خودروی شخصی به زیارت اربعین رفته‌اند، توصیه کرد بعد از ورود به کشور در محوطه یا بیرون از پایانه مرزی در موکب‌ها استراحت کافی داشته باشند و در شرایط ایمن رانندگی کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *