صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نقش اینستاگرام در نقض حقوق کودکان و نوجوانان

۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۷۹۰۱۳۱
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
اسناد داخلی شرکت متا نشان می‌دهند که این شرکت از آسیب‌های رسانه‌های اجتماعی خود بر کودکان و نوجوانان آگاه است.

خبرگزاری میزان - شرکت متا همواره به دلیل بی‌اعتنایی به اثر‌های رسانه‌های اجتماعی خود بر گروه‌های سنی خاص مورد انتقاد بوده است.

براساس یک شکایت دسته جمعی که به تازگی در کالیفرنیا ثبت شده، شرکت متا، که مالک اینستاگرام است، به‌طور معمول سود را بر رفاه کاربران کودک و نوجوان خود ترجیح می‎دهد.

شرکت رسانه‌های اجتماعی متا با این اتهام مواجه است که اینستاگرام به‌طور عمدی جهت اعتیادآوری برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است که به پیامد‌های شدید سلامت روان برای این گروه منجر می‌شود. 

این شکایت که به تازگی از سوی شرکت حقوقی Motley Rice در ناحیه شمالی کالیفرنیا تنظیم شد، خواستار غرامت حداقل ۵ میلیارد دلاری از طرف یک دختر ۱۳ ساله نیویورکی است.

این شکایت متا را متهم می‌کند که با وجود شواهد حاکی از اثر‌های مضر اینستاگرام، این شرکت رشد و مشارکت کاربران را بر رفاه کاربران کودک و نوجوان ترجیح می‌دهد. 

در این شکایت نوشته شده: دسترسی کودکان و نوجوانان به محصولات اعتیادآور مانند تنباکو و الکل به‌طور جهانی به دلیل آسیب‌های جسمی و روانی که چنین محصولاتی می‌توانند وارد کنند، ممنوع است؛ رسانه‌های اجتماعی تفاوتی ندارند و اسناد متا ثابت می‌کند که می‌داند محصولاتش آسیب‌زا هستند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *