صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عراقچی: دیپلماسی و میدان مکمل هم هستند

۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰:۲۷
کد خبر: ۴۷۸۹۸۹۵
وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت هماهنگی میان میدان و دیپلماسی، تاکید کرد که در این مسیر برای تحقق منافع ملی و عزت کشور تلاش می‌کند.

خبرگزاری میزان – سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه دولت چهاردهم در آستان مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و مزار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه شهید حضور یافت.

وزیر امور خارجه درباره حضورش در این مکان، گفت: وظیفه داشتم قبل از آنکه وارد دفترم در وزارت خارجه بشوم با شهید امیرعبداللهیان تجدید عهد بکنم؛ برای همین منظور برای زیارت حرم حضرت عبدالعظیم و مزار برادر شهیدم امیرعبداللهیان به این مکان مقدس آمدم.

وی با تاکید بر پیوند آشکار میدان و دیپلماسی، تصریح کرد: در انتقام از صهیونیست‌ها پیوند میان دیپلماسی و میدان به‌طور روشن خود را نشان داد؛ امیرعبداللهیان در این جهت بسیار تلاش کرد و عملیات وعده صادق که اجرا شد، یکی از نمونه‌های بسیار خوب هماهنگی دیپلماسی و میدان بود که با تلاش وی و فرماندهان میدانی صورت گرفت.

به گفته عراقچی، این عملیات هم پاسخ قاطع ایران به جنایت رژیم صهیونیستی بود و هم از گسترش جنگ که خواست این رژیم بود، جلوگیری شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: دیپلماسی مکمل میدان و میدان مکمل دیپلماسی است؛ هماهنگ با هم به‌گونه‌ای حرکت می‌کنیم که منافع ملی کشور و امنیت و عزت کشور به‌صورت کامل محقق شود.

عراقچی درباره وزیر امور خارجه شهید هم گفت: فقدان شهید امیرعبداللهیان را یک خسارت برای وزارت خارجه می‌دانم و مطمئنم از دعا‌های خیر وی برخوردار هستیم؛ حتما مانند زمانی که در وزارت خارجه بود، متوجه این وزارت خانه است و ما را دعا خواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سید عباس عراقچی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *