صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: برای رسیدن به برنامه ۱۵ میلیون گردشگر زیرساخت‌ها باید اصلاح شود

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴:۰۳
کد خبر: ۴۷۸۹۳۵۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌ها نیازمند حمایت و هم‌فکری نمایندگان مجلس هستم، گفت: در تهران تنها ۶ هتل ۵ ستاره وجود دارد در حالی که در همسایگی ما در استانبول ۹۰۰ هتل و در دبی ۸۰۰ هتل ساخته شده است و این نشان می‌دهد برای رسیدن به برنامه ۱۵ میلیون گردشگر زیرساخت‌ها باید اصلاح شود.

خبرگزاری میزان - سیدرضا صالحی امیری در نشست علنی عصر امروز (سه شنبه، ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان تشریح برنامه‌ها و سوابق خود برای تصدی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: همت ها، باکری‌ها و سلیمانی‌ها خون پاکشان را نثار این سرزمین کردند تا این خاک و این سرا به تاراج نرود و ما امروز امانتدار امانتی شریف و میراث دار گوهری گران بها هستیم و میراث داری خوب یعنی اینکه بتوانیم آن را به طور شایسته به آیندگان بسپاریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر برداشتن گام‌های استوار برای اصلاح گذشته و در جای دیگر بر لزوم توجه به میراث فرهنگی تاکید کردند. گردشگری فرهنگی، دریایی، سلامت، طبیعی، روستایی، بوم گردی، دفاع مقدس بخشی از گونه‌های میراث فرهنگی است که در این سرزمین وجود دارد. همچنین ۲۹۹ رشته صنایع فعال دستی، یک ظرفیت خوب در اختیار ما قرار داده است، همین طور اقتصاد صنایع دستی از اشتغال زاترین بخش‌ها و فصل مستقل صنایع دستی و گردشگری در برنامه هفتم نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی تصریح کرد: می‌دانم برای اجرای برنامه‌ها نیازمند حمایت و همفکری نمایندگان مجلس هستم، ایران بزرگ بالغ بر یک میلیون اثر فرهنگی و تاریخی دارد که تعدادی از آن‌ها ثبت ملی و جهانی شده است و جز ۱۰ کشور صنایع میراث ملموس و ۲۵ کشور میراث ناملموس جهان هستیم که ظرفیت بزرگ در اختیار ما قرار داده است.

وی با بیان اینکه با تعریف ۱۰ راهبرد برنامه‌های خود را تدوین و تقدیم نمایندگان کرده ام، گفت: راهبرد اول ما راهبرد توسعه گردشگری است، توسعه گردشگری داخلی با توجه به ظرفیت‌های فراوان، اشتغال زایی کم هزینه و با تعریف سفر‌های ارزان موجب مهاجرت معکوس خواهد شد.

صالحی امیری ادامه داد: توسعه گردشگری زیارت، نقطه کانونی این بخش است، ما می‌توانیم با ۸ هزار قطب فرهنگی و زیارتی از ظرفیت گردشگری زیارت و حضور مسلمانان و شیعیان کشور‌های منطقه و سراسر دنیای اسلام استفاده کنیم و گردشگرانی را به کشور بیاوریم، اما عده‌ای می‌گویند چرا از نواقص و مشکلات می‌گویید.

وی خاطرنشان کرد: در تهران به عنوان پایتخت تنها ۱۴۰ هتل و ۶ هتل ۵ ستاره داریم، در حالی که برای جذب ۱۵ میلیون گردشگر هدف گذاری کرده ایم و برای مواجهه با این الگو و چشم انداز با چالش‌های زیادی روبرو هستیم، در کشور همسایه و استانبول حدود ۹۰۰ هتل و در آن سوی خلیج فارس و در دبی حدود ۸۰۰ هتل نشان دهنده کمبود زیرساخت‌ها در پایتخت جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن در سراسر کشور است.

تکمیل می‌شود/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *