صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

حاجی دلیگانی: برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم طبق اولویت‌های سیاست‌های کلی نیست/قالیباف: حوزه نظارت مجلس موارد مغفول مانده را به وزرای پیشنهادی ارسال می‌کند

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۷۸۹۲۲۸
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس نسبت به فقدان اولویت‌های آموزشی مندرج در سیاست‌های کلی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری انتقاد کرد.

خبرگزاری میزان - حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به بند (۲) اصل (۱۱۰) قانون اساسی گفت: ۳۷ حکم از احکام قانونی که مربوط به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است در برنامه‌های وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه نیامده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تنها از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به توسعه علوم پایه و تحقیقات بنیادین، دستیابی به علوم و فنون فناورانه، حفظ موازین اسلامی و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی و حمایت از مالکیت فکری و معنوی و تکمیل زیرساخت‌ها اشاره نشده است.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: در همه تطبیقی که بین سیاست‌های کلان و برنامه هفتم با برنامه وزرای پیشنهادی صورت گرفته حتماً آن‌ها که ذکر نشده یا آن‌ها که کلاً هماهنگی و انطباق لازم را با هم ندارند مثل دوره قبل حتماً حوزه نظارت و کمیسیون‌ها باید این موارد را به وزرای پیشنهادی ارسال کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همه این‌ها که دست جنابعالی است و دست همه نمایندگان و دست وزرای پیشنهادی هم است می‌دانند که در برنامه‌هایشان نیامده است یا جزء گام دوم یا جزء سیاست‌های کلان یا جزء برنامه هفتم است و حتما در اختیار خودشان است و باید در برنامه‌هایشان بگنجانند.

وی تأکید کرد: ما این موضوع را در صحن مجلس هم گفتیم که دقیقا همه بدانند نکته‌ای که شما می‌خواهید با توضیحات انجام شود.

غلامحسین زارعی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس در تذکر شفاهی گفت: ما مدت ۴ روز است که کارمان عریضه‌نویسی شده است که به عنوان نماینده موافق و مخالف ثبت‌نام کنیم، بنابراین اگر منع آیین‌نامه‌ای وجود ندارد، تذکرات آیین‌نامه‌ای و اخطار‌ها را جهت برقراری عدالت بیشتر به قید قرعه انتخاب کنید.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: این نکته مهمی است، ان‌شاء الله آقای مفتح این کار را دنبال کند، بخشی از اصلاحات و این هم یکی از اجزای اصلاحات است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دولت چهاردهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *