صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازداشت یک خبرنگار در انگلیس بر جرم انتقاد از رژیم صهیونیستی

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶:۵۹
کد خبر: ۴۷۸۹۱۷۳
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
بسیاری از افراد در کشور‌های غربی که همواره خود را مدافع آزادی بیان معرفی می‌کنند، به دلیل انتقاد از سیاست‌های این کشور‌ها و یا انتقاد از جنگ رژیم صهیونیستی بازداشت می‌شوند.

خبرگزاری میزان - ریچارد مدهرست، که یک خبرنگار مستقل است به تازگی براساس آنچه «قانون تروریسم ۲۰۰۰ انگلیس» خوانده می‌شود، در انگلیس بازداشت شد؛ حال، مدهرست یک ویدیو از خود منتشر و به جزئیات بازداشتش پرداخته است. 

او گفت: روز پنج‌شنبه، زمانی که در فرودگاه هیترو لندن فرود آمدم، بلافاصله از سوی ۶ افسر پلیس که در ورودی هواپیما منتظر من بودند، از هواپیما خارج شدم؛ آن‌ها من را تحت ماده ۱۲ قانون تروریسم ۲۰۰۰ بازداشت کردند؛ آن‌ها هم من را به «بیان نظر یا اعتقادی که از یک سازمان ممنوعه حمایت می‌کند» متهم کردند، اما توضیح ندادند که این به چه معناست.

ماده ۱۲ قانون تروریسم ۲۰۰۰ دارای بندی است که در سال ۲۰۱۹ به آن اضافه شد؛ این بند می‌گوید که بیان عقیده یا اعتقادی که از سازمان ممنوعه حمایت می‌کند غیرقانونی است.

گزارش‌های خبری مدهرست بر جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه متمرکز بوده و بار‌ها علیه تامین مالی اوکراین صحبت کرده بود. 

مدهرست در همان روزی که بازداشت شد، نوشته بود: «قانون تروریسم» فاشیستی برای بازداشت بدون اتهام یا محاکمه کسانی که تلاش می‌کنند تروریسم و نسل‌کشی واقعی از سوی ارتش اسرائیل را متوقف کنند، استفاده می‌شود. 

ریچارد مدهرست به فعالان حامی فلسطین اشاره داشت که تحت این قانون بازداشت شده‌اند.

این خبرنگار مستقل می‌گوید که افسران او را دستبند زده و به ایستگاه پلیس منتقل کردند و در آنجا او را مورد بازرسی قرار داده و دستگاه‌های الکترونیکی‌اش را ضبط کردند.

مدهرست در توصبف شرایط بازداشتش نوشت: آن‌ها من را به یک سلول انفرادی، یک سلول سرد که بوی بد می‌داد، منتقل کردند؛ هیچ نوری در آن‌جا وجود نداشت؛ تصاویر و صدای من ۲۴ ساعته ضبط می ۲ شد و مجبور بودم با تکه‌های مقوا غذا بخورم.

او به مدت ۲۴ ساعت بدون اجازه تماس با خانواده‌اش در بازداشت بوده و تلاش‌های او برای صحبت با یک وکیل با مانع مواجه شد. 

مدهرست گفت که در ساعت‌های اولیه بازداشتش، افسران به او گفتند که این حق را دارد که طی تماسی به نزدیکانش بازداشت شدنش را اطلاع دهد؛ اما زمانی که این خبرنگار درخواست تماس با خانواده‌اش را داشت، به او گفته شد که این حق را به دلیل اتهام مطرح شده ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *