صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شهید هنیه و ابومهدی المهندس، نماد وحدت در حوزه مقاومت هستند

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵:۳۵
کد خبر: ۴۷۸۹۰۵۷
رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت، شهید هنیه و ابومهدی المهندس را نمادی از وحدت در حوزه مقاومت خواند و طرح و برنامه‌هایی که زمینه گسترش وحدت را به بهترین شکل افزایش دهد مورد اقبال دانست.

خبرگزاری میزان - دومین نشست ستاد مرکزی هفته وحدت با هدف بررسی کلیات برنامه هفته وحدت و تدوین برنامه‌های محوری ویژه بزرگداشت ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) در محل دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت ضمن تاکید بر اهمیت بزرگداشت هفته دولت تاکید کرد: همفکری و هم افزایی برای در پیش گرفتن برنامه‌های پر بار نوآور و در عین حال تاثیرگذار در بطن جامعه در هفته وحدت در دستور کار قرار دارد. ازاین رو هرگونه پیشنهاد که بتواند در راستای هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های هفته دولت شکل بگیرد و تاثیر عمیق در جامعه داشته باشد استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این نشست‌ها برنامه‌های عملیاتی موسسات ارگان‌ها مرور شده و دستاورد‌هایی آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. هدف ما از گرامی داشت هفته دولت تقویت عنصر وحدت در جامعه اسلامی است تا بدین وسیله حرکت‌هایی را در جهت تقویت وحدت، همگرایی و اخوت شکل بگیرد.

اختری تاکید کرد: تلاشما بر این مهم استوار شده تا از پیشنهادات و نظرات در جهت هرچه باشکوه برگزارتر شدن هفته وحدت استفاده شود؛ بنابراین برگزاری جشن و سرور گل آرایی آذین‌بندی معابر و شهر‌ها حتی مناطق روستایی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برپایی برخی از برنامه‌ها همانند راهپیمایی خانوادگی همانند مراسمی که برای غدیر برگزار می‌شود پیشنهاد و مورد بررسی است. دراین برنامه پویش زیارت از راه دور در تمام مساجد بقاع متبرکه برگزار خواهد شد. امروز نیز طی برقراری ارتباط بر خط با ستاد‌های استانی، ا کم و کیف برگزاری برنامه مورد رصد قرار گرفت.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت به تولید محتوا اشاره و بیان کرد: تولید محتوا‌های خوب که بتواند وحدت جامعه اسلامی را تحکیم بخشد مد نظر است و هر کدام از دستگاه‌های عضو باید در راستای فعالیت‌ها به تولید این محتوا‌ها بپردازند تا بتوانیم این هفته را پربار و اثرگذار به اجرا برگذار کنیم.

اختری نقش آموزش و پرورش در ایجاد فرهنگ وحدت در جامعه اشاره و تاکید کرد: از آنجا که آموزش و پرورش ارتباط بسیاری با همه مذاهب دارد و به واسطه ارتباطش با جامعه و فرزندان خانواده‌ها می‌تواند نقشی موثر و اثرگذار داشته باشد بنابراین مسئولیتی پررنگ‌تر و حساس‌تر را دارد که باید برنامه‌های ویژه در این عرصه برنامه‌ریزی و به اجرا گذاشته شود.

وی تصریح کرد: نشست‌ها، همایش‌ها، محتوا‌ها و برنامه‌های متنوعی برای هفته وحدت در نظر گرفته شده که از بین آن‌ها برترین و اثرگذارترین‌ها باید انتخاب شود و در این زمینه از مشاوره و صحبت‌های میهمانان داخلی و خارجی نیز می‌توان استفاده کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت به شعار‌های محوری انتخاب شده برای هفته وحدت امسال اشاره و بیان کرد: چندین شعار انتخاب شده که همه آن‌ها حول محور مظلومیت غزه در نظر گرفته شده است. شعار‌های همانند؛ «غزه مظلوم، امت رسول الله‌اند»، «امت رسول الله حامی غزه مظلوم»، «پیام وحدت، ندای مقاومت تا آزادی غزه و قدس شریف»، «غزه؛ قلب تپنده وحدت و مقاومت»، «وحدت سلاح الامه»، «پیام وحدت، مشعل بیداری» که از میان آن‌ها باید دست به انتخاب زد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری معاون استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی سخنرانی ضمن تاکید بر حفظ وحدت گفت: اهمیت امت اسلامی همواره مورد تاکید بوده و در بیانات قرآن کریم نیز، مومنان را دعوت به اعتصام به حبل الله کرده است.

وی ادامه داد: تاکید بر کسب راهکار‌های برای عمق بخشیدن به وحدت در جامعه و نفوذ اجتماعی بیشتر نکت‌های که در دستورکار قرار دارد. هدف پر رنگ شدن مقوله وحدت در بین آحاد مختلف جامعه است، بنابراین هرگونه پیشنهاد در این زمینه می‌تواند راهگشا بوده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انصاری بار دیگر اهمیت شکل‌گیری وحدت در جامعه اسلامی را مهم خواند و افزود: وحدت تنها در شعار راهبردی نیست بلکه این مهم باید به گونه‌ای در جامعه درونی شود و زمینه برادری بین افراد را در پی داشته باشد و اخوت دینی را به همرا بیاورد. این نوع وحدت مد نظر ما است.

وی اشاره‌ای به شهادت شهید قاسم سلیمانی، ابومهندس و شهید هنیه کرد و تاکید کرد: این شهدا نماد حوزه وحدت هستند و انسجام جامعه مسلمان را نشان مطرح می‌کنند. وحدت بین مسلمانان سبب می‌شود تا ایجاد ترس در دل دشمنان شکل بگیرد بنابراین وحدت باید در بین آحاد جامعه تسری پیدا کرده که البته مرضیه و رضای خداوند نیز در آن است.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به اربعین اشاره و تاکید کرد: نمونه حقیقی و اجرایی وحدت امروز در پیاده رویی اربعین به خوبی به نمایش گذاشته میشود.
انتهای پیام/


برچسب ها: هفته وحدت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *