صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تاکید دستغیب بر لزوم اصلاح ساختار بودجه/ واگذاری تنها یک بنگاه از ۵۳۲ بنگاه مشمول واگذاری در سال ۱۴۰۲

۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶:۱۱
کد خبر: ۴۷۸۸۲۸۵
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
رئیس کل دیوان محاسبات کشور بر ضرورت تجدیدنظر در درج احکام غیربودجه‌ای در قانون بودجه سالانه کشور تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش دیوان محاسبات کشور، سید احمدرضا دستغیب امروز در ادامه سلسله جلسات هیئت عمومی دیوان محاسبات برای تهیه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: هرچند احکام غیربودجه‌ای بسیار حائز اهمیت است، اما باید تدبیری اندیشیده شود که به دلیل ماهیت غیربودجه‌ای این احکام، ساختار بودجه اصلاح و مورد بازبینی قرار گیرد و احکام غیربودجه‌ای درج نشود.

وی با تاکید بر اینکه دولت موظف بوده است نسبت به واگذاری سهام عدالت به جاماندگان اقدام کند، افزود: هر چند ممکن است ظرفیت لازم برای پوشش کلیه جاماندگان سهام عدالت وجود نداشته باشد، اما باید آمار دقیقی از افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد تهیه شود تا سهام عدالت به آن‌ها اختصاص داده شود. 

در این جلسه، همچنین واگذاری بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت توسط سازمان خصوصی‌سازی مورد رسیدگی قرار گرفت که بر اساس یافته‌های تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ علیرغم اینکه تعداد ۵۳۲ بنگاه و شرکت مشمول واگذاری بوده‌اند، ولی ۱۸۵ شرکت در فهرست واگذاری قرار گرفته، ۱۰ مورد عرضه شده و تنها ۱ مورد واگذار شده است. 

در ادامه، دستغیب بر واگذاری شرکت‌ها و همچنین فروش اموال مازاد دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در زمان واگذاری و یا فروش، مانده حساب این شرکت‌ها و منابع حاصل باید به حساب خزانه واریز شود و با توجه به بودجه لازم به دستگاه‌ها اختصاص یابد. این روش، سهولت در اجرای احکام تکلیفی، تعیین میزان سهم هر دستگاه از اعتبارات مختلف و همچنین تهیه تفریغ بودجه را به دنبال دارد.

رئیس کل دیوان محاسبات در پایان، با تاکید بر ارتقای شفافیت در عملکرد دستگاه ها، اظهار داشت: وجود استثنائات در بررسی‌ها می‌تواند سدی در مقابل شفافیت باشد و باید تلاش کرد تا موضوعات با شفافیت بیشتری بررسی شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دیوان محاسبات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *