صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اپیدمی خشونت علیه زنان در انگلیس؛ قتل ۵۰ زن از آغاز سال ۲۰۲۴

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵:۰۱
کد خبر: ۴۷۸۸۲۳۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
خشونت علیه زنان و دختران در سال‌های اخیر در انگلیس رشد هشداردهنده‌ای داشته است و اقدام‌های لازم برای مقابله با آن انجام نشده است.

خبرگزاری میزان – بحران‌های همپوشان خشونت و قتل زنان در اروپا درسال‌های اخیر، کشورهای این قاره را با شرایط دشوار و زنان و دختران را با چالش ناامنی مواجه کرده است.

رشد خشونت علیه زنان در انگلیس طی سال‌های اخیر به مرز هشدار رسیده است؛ این خشونت‌ها در مکان‌های مختلفی رخ می‌دهند و طیف گسترده‌ای از پیامدها از تجاوز تا مرگ را درپی دارند.

براساس جدیدترین گزارش‌ها، خشونت علیه زنان در قطار‌های انگلیس طی ۲ سال ۵۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش گاردین، آمار‌ها نشان می‌دهند که تعداد جرایم جنسی در انگلیس طی ۲ سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته و گزارش‌های مربوط به آزار جنسی ۲ برابر شده است.

در عین حال براساس آمار‌های رسمی، خشونت علیه زنان و دختران در خطوط راه آهن انگلیس طی ۲ سال بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

براساس نظرسنجی انجام‌شده از سوی پلیس حمل‌ونقل انگلیس که نخستین بار در تایمز منتشر شد، تعداد جرایم علیه زنان و دختران به‌طور کلی و تعداد جرایم جنسی علیه آن‌ها طی ۲ سال گذشته افزایش یافته است؛ ضمن اینکه در همین بازه زمان، تعداد گزارش‌های آزار جنسی ۲ برابر شده است.

یک کارشناس در این باره، می‌گوید: از نظر من آمار‌ها فقط یادآور این واقعیت است که ما مسئله خشونت علیه زنان و دختران (VAWG) را داریم که از بین نمی‌رود، بلکه افزایش می‌یابد و این موضوعی نگران‌کننده است.

نظرسنجی سال گذشته پلیس حمل‌ونقل انگلیس (BTP) نشان داد که بیش از یک سوم زنانی که با راه آهن سفر می‌کنند، احتمالا در حین رفت‌وآمد مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که در چارچوب پروژه یک‌ساله مستندسازی خشونت علیه زنان، از آغاز سال ۲۰۲۴ تاکنون ۵۰ زن قربانی پدیده قتل زنان شدند.

در سال‌های اخیر، به‌طور متوسط هر سه روز یک زن در انگلیس به قتل می‌رسند؛ آماری که نشان‌دهنده وخامت اوضاع پدیده قتل زنان در این کشور است.

دولت جدید انگلیس وعده داده که میزان خشونت علیه زنان را طی یک دهه به نصف برساند؛ این در حالی است که پلیس انگلیس به این موضوع توجهی ندارد و دادگاه‌های سراسر انگلیس با تعداد قابل توجهی از پرونده‌های انباشته مواجه هستند و تعقیب‌های مربوط به تجاوز‌های جنسی با شکست مواجه می‌شوند.

آمار‌های رسمی پلیس در ماه گذشته نشان داد که تعداد جرایم ثبت‌شده علیه زنان و دختران از جمله تعقیب، آزار و اذیت، تجاوز جنسی و خشونت خانگی، در پنج سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.

در عین حال، مقام‌های پلیس انگلیس هشدار داده‌اند که تخمین زده می‌شود سالانه ۲ میلیون زن در این کشور قربانی خشونت می‌شوند؛ این مقام‌ها می‌گویند که انگلیس با یک اپیدمی همه‌گیر بسیار جدی مواجه شده است؛ همچنین جرایمی از جمله تعقیب، آزار و اذیت، تجاوز جنسی و خشونت خانگی از هر ۱۲ زن در انگلیس یک نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این ارقام در نخستین تحلیل ملی مقیاس خشونت علیه زنان و دختران (VAWG) از سوی شورای مقام‌های ارشد پلیس ملی انگلیس (NPCC) منتشر شد.

مقام‌های ارشد پلیس همچنین نسبت به افراطی‌شدن جوانان در فضای مجازی از سوی افراد تاثیرگذار هشدار دادند؛ آن‌ها از شرکت‌های فناوری خواستند که برای حذف محتوای افراطی سریع‌تر عمل کنند.

این گزارش می‌گوید: ما تخمین می‌زنیم که از هر ۱۲ زن دست‌کم یک نفر در هر سال قربانی خشونت می‌شود (۲ میلیون قربانی) و از هر ۲۰ بزرگسال در انگلیس، یک نفر هر سال مرتکب خشونت علیه زنان می‌شود (۲.۳ میلیون نفر).

این‌ها تخمین‌های محتاطانه‌ای هستند، زیرا بسیاری از موارد خشونت علیه زنان و دختران در انگلیس گزارش نمی‌شوند و در گزارش‌های پلیس اغلب فقط نوک کوه یخ دیده می‌شود.

روسای پلیس انگلیس از رشد خشونت علیه زنان و دختران در این کشور به‌عنوان یک وضعیت اضطراری ملی یاد می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *