صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آخرین اخبار از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پزشکیان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس

۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴:۵۴
کد خبر: ۴۷۸۸۱۵۰
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
پس از معرفی اعضای پیشنهادی تصدی وزارتخانه‌های دولت چهاردهم توسط رئیس جمهور این افراد با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی به تشریح برنامه‌های خود می‌پردازند.

خبرگزاری میزان - این روزها و پس از معرفی اعضای کابینه توسط مسعود پزشکیان وزرای پیشنهادی دولت با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به تشریح برنامه‌های خود و پاسخ به سوالات نمایندگان ملت مشغول شده‌اند.

در ادامه آخرین اخبار آنچه در این جلسات مطرح می‌شود و نظر نمایندگان درباره وزرای پیشنهادی را مرور خواهیم کرد.

آنچه در نشست کمیسیون صنایع و معادن با رئیس جمهور گذشت

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی‌کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه کمیسیون با رئیس جمهور نمایندگان به طرح دغدغه‌های خود در حوزه صنعت و تولید مانند تامین تسهیلات و ارز موردنیاز واحدهای تولیدی پرداختند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت معادن از دیگر نکات تاکید شده در این نشست بود گفت: توجه به مناطق محروم، استفاده از نخبگان، شایسته‌گزینی در دستگاه‌ها و توزیع عادلانه منابع کشور از دیگر محورهای صحبت‌های اعضای کمیسیون صنایع و معادن در دیدار با رئیس جمهور بود.

رای موافق کمیسیون انرژی به برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو

جلیل مختار، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در تشریح جلسه عصر روز گذشته، سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: نمایندگان در جلسه پس از حضور عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو در کمیسیون بر موضوعاتی همچون سیل در استان خوزستان در فصل سرما و تحمل گرمای شدید در تابستان باوجود داشتن اصلی‌ترین سد‌های کشور در این استان، عدم استفاده از نیرو‌های متخصص خوزستانی در ابفا و توانیر، همچنین ضرورت ایجاد نیروگاه‌ها در مقیاس کوچک و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی تاکید کردند.

به گفته مختار، درخواست مدیریت مصرف و اجرای قانون بهینه‌سازی مصرف و ارایه برنامه برای رفع فرسودگی شبکه توزیع آب، تاکید بر ناترازی آب را در کنار ناترازی برق از دیگر نکات مورد اشاره نمایندگان بود.

در این جلسه وزیر پیشنهادی نیرو نیز دلایل ایجاد وضعیت فعلی و شکاف با سیاست‌های ابلاغی را اقتصاد یارانه‌ای برق و عدم توجیه اقتصادی‌ سرمایه‌گذاری در بخش برق عنوان کرد و گفت: همچنین عدم تعادل عرضه و تقاضا، رشد بی‌رویه مصرف را باید به این موارد افزود که ازجمله راه‌های تحقق سیاست‌های ابلاغی از نظر علی‌آبادی اصلاح اقتصاد و روابط مالی برق، افزایش ظرفیت و راندمان تولید انرژی تجدیدپذیر، اصلاح ساختار صنعت برق و… است.

سخنگوی کمیسیون انرژی اضافه کرد: به اعتقاد این وزیر پیشنهادی شاه بیت این غزل واگذاری تامین مالی تولید برق به بخش خصوصی است.

طبق گفته سخنگوی کمیسیون انرژی  اعضای این کمیسیون به برنامه‌های علی‌ابادی به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو رای موافق دادند.

حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره حضور علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در این کمیسیون گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند جامع نیروی انسانی اجرای برنامه هفتم توسعه با نگاه مسیله محور، عدالت بخشی و کیفیت بخشی به مسایل آموزشی و تربیتی، جلوگیری از تهدیدهای کلان نظام تعلیم و تربیت، ترویج سواد رسانه‌ای، ارایه برنامه برای هوش مصنوعی و فضای مجازی و… ازجمله موضوعات مورد توجه وزیر پیشنهادی بودند.

در این نشست نمایندگان بر ایجاد عدالت آموزشی با افزایش کیفیت مدارس دولتی، اجرای دقیق قانون رتبه‌بندی معلمان، توسعه و نوسازی مدارس، تعیین تکلیف خرید خدمات آموزشی تاکید کردند.

تاکید وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ایجاد عدالت فرهنگی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست مشترک وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با این کمیسیون گفت: آقای عباس صالحی در صحبت‌های خود بر ایجاد عدالت فرهنگی، جدی گرفتن اقتصاد فرهنگ و افزایش مشاغل فرهنگی تاکید کردند.

جلیل مختار نبود زیرساخت‌ها و امکانات فرهنگی و هنری، تعداد ناچیز سینما و سالن تئاتر در شهرهای کوچک، ارایه برنامه برای فضای مجازی، حجاب و عفاف و ضرورت کمک نمایندگان به افزایش بودجه حوزه فرهنگ را از جمله موضوعات مورد نظر نمایندگان دانست.

موافقت کمیسیون آموزش با برنامه‌های کاظمی

احسان عظیمی‌راد، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دو جلسه در کمیسیون آموزش حضور پیدا کرد و ضمن ارائه سوابق کاری خود برنامه‌های پیش‌بینی شده برای وزارتخانه آموزش و پرورش را مطرح کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: کاظمی با پذیرش شروطی همچون تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات و تغییر وضعیت قرارداد آنها از وضعیت شرکتی فعلی به قرارداد کار معین، تعیین ردیف پرداخت معوقات بازنشستگان فرهنگی بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، اجرای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به نفع تمام دانش آموزان ایران، تعیین تکلیف معلمان نهضتی، طرح امین، حق التدریس های آزاد و سایر معلمان، استفاده از مدیران معاونان بی‌حاشیه در ادارات کل استان‌ها توانست موافقت اعضای کمیسیون را کسب کند.

جزئیات جلسه کمیسیون اقتصادی با وزیر پیشنهادی صمت

فاطمه مقصودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی صمت در جلسه با کمیسیون اقتصادی در رابطه با مباحث مربوط به خودروسازان و مدیریت فولادی‌ها مباحثی را مطرح کرد و اذعان داشت که منافع عمومی در این بخش اولویت دارد‌.

وی با بیان اینکه اتابک بر فعالیت اصناف حساب ویژه‌ای باز کرده است، ادامه داد: همچنین در این جلسه درباره تفکیک وزارت صمت مباحثی مطرح شد از منظر وزیر پیشنهادی، وزارت صمت باید حکمرانی صنعت را در اختیار داشته باشد و خیلی نباید در بسیاری از مسائل به اصطلاح ریز شود.

برنامه همتی برای ارز ترجیحی چیست؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح جلسه این کمیسیون با وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: در این جلسه وزیر پیشنهادی اقتصاد تاکید داشت که نباید ارز ترجیحی حذف شود و فعلاً ما به این ارز نیاز داریم و باید با این ارز مدارا کنیم.

نظر کمیسیون کشاورزی درباره وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی، نیرو و راه و شهرسازی

سمیه رفیعی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت:  در نشست صبح امروز کمیسیون کشاورزی نتیجه جمع‌بندی نهایی درباره برنامه‌‌های سه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، نیرو و راه و شهرسازی مثبت بود و از آنها اعلام حمایت کرد. در حال حاضر نیز سوابق و برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون کشاورزی مجلس درحال بررسی است و در نشست بعد از ظهر نیز مجددا برنامه‌های وزرای پیشنهادی باقی مانده بررسی می‌شود.

جزئیاتی از حضور وزیر پیشنهادی اقتصاد در کمیسیون بهداشت

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: همتی در جمع اعضای کمیسیون بیان کرد که توجه به مشکلات اقتصادی در اولویت است.

اسحاقی یادآور شد: وزیر پیشنهادی اجرای برنامه هفتم توسعه و اسناد بالادستی، تامین ارز دارو، تحول در بهره‌وری را جزو اولویت‌های خود دانست و تاکید کرد که اولویت نخستم کنترل تورم است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تامین ارز دارو و حوزه سلامت، اقتصاد مقاومتی، پرهیز از سیاسی کاری، اتخاذ تدابیر ویژه برای حل مشکلات اقتصادی و کنترل تورم، اصلاح سیاست‌های ارزی، اقتصاد دریامحور، استفاده از بانوان در عرصه‌های کلان مدیریتی، فرار مالیاتی، تقویت تولید، توانمندسازی، ارائه وام کم بهره، تقویت تعاونی ها، نظارت بر کسب ثروت، ساماندهی اقتصاد دیجیتال، کنترل قیمت ها، حل مشکل بورس، ارزش پول ملی و پرداخت سهم سلامت از مالیات بر ارزش افزوده را از جمله مباحثی برشمرد که اعضای کمیسیون با وزیر پیشنهادی اقتصاد مطرح کردند.

این خبر در حال تکمیل است...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *