صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نذر یک نیکوکار تهرانی ۴ زندانی مالی را آزاد کرد

۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳:۲۴
کد خبر: ۴۷۸۶۲۱۱
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
نیکوکار تهرانی که برای توسعه کسب و کار خود نذر کرده بود گره‌گشای زندگی نیازمندان باشد، با پرداخت ۲۱۰ میلیون تومان موجبات آزادی چهار زندانی بدهکار را فراهم کرد.

خبرگزاری میزان- فردی که در کار تولید و صنعت با مشکلات مالی مواجه شده و با نذری که برای توسعه کسب و کار خود کرده بود، پس از رسیدن به خواسته خود ضمن مراجعه به ستاد دیه استان تهران در پرداخت بدهی چهار نفر زندانی نیازمند و بدهکار سهیم شد.

بنا به این خبر مرد نیکوکار که با وسعت رزق به شرایط مساعد مالی دست یافته است، در اولین اقدام برای ادای نذرش ۲۱۰ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کرد تا چهار سرپرست خانواده آزاد شده، به کانون خانواده هایشان بازگردند.

اولین مددجویی که این فرد نیکوکار با مطالعه خلاصه پرونده‌ها انتخاب کرد شخصی ۵۸ ساله، مستاجر و پدر سه فرزند بود که با کار دست فروشی میوه کنار خیابان امرار معاش می‌کرد، ولی نتوانسته بود چک خرید از بازار میوه و تره بار مرکزی را پاس کند.

دومین مددجو پدری ۶۰ ساله دارای ۷ فرزند، مستاجر و ماهی فروش بود که مانند همیشه از شخصی در شمال ماهی خریده به مغازه‌اش می‌آورد، ولی این امر با شروع کرونا همزمان شده و ماهی‌ها بدون مشتری در سردخانه فاسد و امحا شده، در نهایت موفق به پاس کردن چک خرید ماهی‌های شمال نشده بود.

سومین زندانی فردی ۴۸ ساله، مستأجر و پدر دو فرزند بود که در بازار مولوی دستفروشی می‌کرد، اما با شکست مالی مواجه شده، چک وی برگشت خورده و راهی جز زندان نداشت.

آخرین نفر نیز فردی ۴۳ ساله، مستاجر و دو فرزند داشت. وی که کارمند بود ضمانت وام یکی از دوستانش را بر عهده گرفته و به طلبکار چک داده بود، ولی دوستش بدهی را پرداخت نکرده، متواری می‌شود و در نهایت ضامن با شکایت شاکی زندانی شده بود.

لازم به توضیح است مبالغی از بدهی این چهار نفر توسط نیکوکاران استان فراهم شده بود و با پرداخت ۲۱۰ میلیون تومان رضایت شکات آنان جلب و زمینه آزادیشان فراهم شد که تا پایان هفته نزد خانواده‌های خویش بازخواهند گشت.

گفتنی است خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند.

همچنین در صورت تمایل افراد ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *