صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

باقری: اقدام شنیع رژیم صهیونیستی باید از سوی همه کشورها محکوم شود

۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷:۱۱
کد خبر: ۴۷۸۵۹۹۶
سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه قطر، گفت که رژیم صهیونیستی با شهادت هنیه آشکارا علیه امت اسلامی، کشور‌های منطقه، ملت فلسطین و جمهوری اسلامی ایران اقدامی را جنایت‌کارانه مرتکب شد.

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر درباره اقدام جنایت‌کارانه رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رساندن  اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که به‌عنوان مهمان در تهران حضور داشت، رایزنی و تبادل نظر کرد.

باقری در این‌ گفت‌وگو ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه به امت اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی با شهادت وی آشکارا علیه امت اسلامی، کشور‌های منطقه، ملت فلسطین و جمهوری اسلامی ایران اقدامی را جنایت‌کارانه مرتکب شد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: اسماعیل هنیه مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران در کنار نمایندگان بیش از هشتاد کشور دیگر جهان در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور بود و رژیم صهیونیستی با این اقدام جنایت‌کارانه به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تعرض و صلح و امنیت منطقه‌ای بین‌المللی را نقض کرد؛ این اقدام شنیع باید مورد محکومیت تمامی کشور‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از حق مشروع و ذاتی خود در اقدام متقابل علیه جنایت آشکار رژیم اشغالگر قدس صرف‌نظر نخواهد کرد و از امنیت ملی و تمامیت ارضی خود قاطعانه دفاع خواهد کرد.

باقری با اشاره به لزوم واکنش کشور‌های اسلامی نسبت به شهادت یک رهبر برجسته فلسطینی و نقض امنیت ملی ایران، یادآوری کرد: ضروری است نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه در محکومیت اقدام رذیلانه رژیم اشغالگر قدس و مقابله با تجاوز تروریستی رژیم جعلی صهیونیست در اسرع وقت برگزار گردد.

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نیز ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه در تهران، از برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در محکومیت اقدام‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی استقبال کرد و افزود: رژیم صهیونیستی در انجام اقدام‌های جنایت‌کارانه خود حد و مرزی نمی‌شناسد.

وی اضافه کرد: هنیه شخصیتی بی بدیل در جهان اسلام بود و فقدان وی ضایعه‌ای بزرگ برای امت اسلامی است.

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر تاکید کرد: قطر مجددا اقدام جنایت‌کارانه به شهادت رساندن آقای هنیه را در حالی که مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود، محکوم می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *