صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

المپیک ۲۰۲۴| طلسم مدال المپیک شمشیربازی شکسته نشد/ پایان روز پنجم با شکست و حذف نوشاد

۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴:۱۹
کد خبر: ۴۷۸۵۸۲۰
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
شمشیربازان ایران بعد از پیروزی مقابل آمریکا در مرحله یک چهارم المپیک پاریس در نیمه نهایی در دیداری نزدیک مغلوب مجارستان شدند و شانس حضور در فینال را از دست دادند و به دیدار رده‌بندی رفتند اما با شکست مقابل فرانسه به چهارمی بسنده کردند.

خبرگزاری میزان - پنجمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی امروز (چهارشنبه ۱۰ مرداد) پیگیری می‌شود که ۹ نماینده کشورمان در رشته‌های تنیس روی میز، روئینگ تک نفره و ۲ نفره، تیراندازی با کمان و شمشیربازی با حریفان خود رقابت کردند.

برنامه رقابت نمایندگان کشورمان در روز پنجم المپیک به شرح زیر است:

*قایقرانی روئینگ ۲ نفره سبک وزن بانوان

تیم دو نفره ایران با ترکیب زینب نوروزی و مهسا جاور - فینال C و رقابت با تیم‌های چین، پرو و ژاپن - ساعت ۱۱:۱۲ به وقت تهران (شانزدهم شدند)

*تنیس روی میز

نوشاد عالمیان - مرحله یک‌شانزدهم نهایی و رقابت با هاریموتو از ژاپن - ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران (حذف شد)

*شمشیربازی

دیدار تیم ملی سابر ایران با آمریکا - مرحله یک‌چهارم نهایی - ساعت ۱۵ به وقت تهران (پیروزی و صعود به نیمه‌نهایی)/ شکست مقابل مجارستان و عدم رسیدن به فینال (چهارم شد)

*تیراندازی با کمان

مبینا فلاح و رقابت با «تی آن انگویت دو» از ویتنام - ساعت ۲۱:۱۲ به وقت تهران (به تعویق افتاد)

*قایقرانی روئینگ تک‌نفره بانوان

فاطمه مجلل در مرحله نیمه نهایی C/D - گروه اول و رقابت با نمایندگان فیلیپین، صربستان، برزیل، پاراگوئه و اسلوونی - ساعت ۱۱:۴۴ به وقت تهران

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

پنجمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس صبح امروز با برگزاری رقابت در رشته قایقرانی و در ماده روئینگ ۲ نفره سبک‌وزن بانوان پیگیری شد.

در فینال C این مسابقات، تیم دو نفره ایران با ترکیب زینب نوروزی و مهسا جاور با تیم‌های چین، پرو و ژاپن رقابت کرد و با زمان ۷:۱۴.۳۲ دقیقه به مقام چهارم رسید.

بدین ترتیب تیم ایران رتبه شانزدهم را در رشته قایقرانی روئینگ دو نفره سبک‌وزن بانوان به خود اختصاص داد.

مجلل در روئینگ تک نفره راهی فینال D شد

فاطمه مجلل، روئینگ‌سوار کشورمان در نیمه نهایی C/D با زمان ۸:۰۶.۲۳ در رده ششم قرار گرفت و راهی فینال D شد. ۳ قایق اول راهی فینال C می‌شوند و بقیه قایق‌ها به فینال D می‌روند.  

نوشاد با شکست مقابل حریف ژاپنی از رسیدن به یک هشتم باز ماند

نوشاد عالمیان از ساعت ۱۱ امروز (چهارشنبه، ۱۰ مرداد ماه) به وقت محلی در ورزشگاه سود پاریس آره‌نا به مصاف هاریموتو از ژاپن رفت که با شکست در این دیدار از حضور در یک‌هشتم نهایی بازماند.

نوشاد عالمیان که در اولین مسابقه‌اش با نتیجه ۴ بر یک اوموتایو از نیجریه را شکست داده بود، در این دیدار در رقابتی زیبا، حساس و نفس‌گیر با نتیجه مجموع ۴ بر ۲ و با نتایج (۱۱ بر ۸، ۶ بر ۱۱، ۲ بر ۱۱، ۷ بر ۱۱، ۱۱ بر ۵ و ۷ بر ۱۱) مغلوب حریف ژاپنی شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

پیش از این ندا شهسواری و نیما عالمیان با شکست مقابل حریفانشان از گردونه مسابقات کنار رفته بودند تا بدین ترتیب پرونده کاروان تنیس روی میز ایران در این دوره از بازی‌های المپیک بسته شود.

یک گام دیگر تا مدال با کامبک تیم ملی شمشیربازی مقابل آمریکا

رقابت‌های شمشیربازی تیمی اسلحه سابر المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز (چهارشنبه) در سالن گرند پالا آغاز شد و تیم کشورمان در نخستین دیدار خود در مرحله یک‌چهارم به مصاف آمریکا رفت و در دیداری نزدیک، نفس‌گیر و میلیمتری با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ پیروز و راهی دیدار تیمه‌نهایی شد. 

در این مسابقه ابتدا محمد فتوحی با نتیجه ۵ بر ۴ الی درشویتز را شکست داد و در دومین مسابقه علی پاکدامن مقابل میشل سارون به تساوی ۵-۵ رسید تا نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود تیم کشورمان شود.

در سومین دیدار این رقابت فشرده نیز محمد رهبری ۵ بر ۴ مقابل کولین هیثکوک حریف خود پیروز شد. در چهارمین رقابت این مسابقه محمد فتوحی مقابل میشل سارون عملکرد خوبی نداشت و ۷ بر صفر مغلوب شد تا نتیجه ۲۰ بر ۱۵ به سود آمریکا شود. 

نتیجه رقابت محمد رهبری و الی درشویتز نیز در مسابقه پنجم نیز ۶ بر ۵ به سود نماینده کشورمان شد تا نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود آمریکا شود. علی پاکدامن و کولین هیثکوک نیز در مبارزه بعدی رقابت کردند که پاکدامن ۷ بر ۵ مقابل حریف خود به برتری رسید تا نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به سود آمریکا شود، اما فاصله دو تیم به حداقل برسد.

در مبارزه هفتم محمد رهبری نماینده شایسته کشورمان مقابل میشل سارون ۶ بر ۵ پیروز شد، اما همچنان آمریکا ۳۵ بر ۳۴ از تیم کشورمان پیش بود. در جدال هشتم فرزاد باهر ارسباران مقابل کولین هیثکوک ۵ بر ۳ شکست خورد تا در آستانه دیدار آخر آمریکا ۴۰ بر ۳۷ از تیم کشورمان برتر باشد.

علی پاکدامن در آخرین جدال این دیدار مقابل الی درشویتز ۸ بر ۴ پیروز شد تا کامبک تیم ایران را تکمیل و ملی‌پوشان کشورمان را راهی دیدار نیمه‌نهایی با مجارستان کند. 

در این دیدار علی پاکدامن با ۲۰ امتیاز موفق‌ترین ملی‌پوش کشورمان بود و محمد رهبری نیز ۱۷ امتیاز کسب کرد.

 

 

 

ملی‌پوشان شمشیربازی کشورمان در ادامه رقابت‌های تیمی اسلحه سابر المپیک ۲۰۲۴ پاریس، امروز (چهارشنبه) در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف مجارستان رفت و با شکست نزدیک ۴۵ بر ۴۳ از صعود به دیدار نهایی بازماند. 

محمد رهبری در نخستین دیدار به مصاف آرون ژیلاگی چهره شاخص و دارنده سه مدال طلای المپیک مجارستان رفت و به برتری ۵ بر ۳ رسید. علی پاکدامن در ادامه ۵ بر یک جمسی را شکست داد تا تیم کشورمان در پایان مسابقه دوم ۱۰ بر ۴ از حریف خود پیش باشد.

فرزاد باهرارسباران که در این دیدار جایگزین محمد فتوحی در ترکیب تیم کشورمان شده بود، در سومین دیدار ۵ بر ۳ آندرس زاتماری را برد و برتری تیم کشورمان را تداوم بخشید. در مسابقه چهارم محمد رهبری مقابل جمسی با نتیجه ۹ بر ۵ مغلوب شد، ولی برتری ۲۰ بر ۱۶ به سود تیم کشورمان باقی ماند. فرزاد باهر ارسباران و آرون ژیلاگی برگزار کننده دیدار پنجم بودند که این دیدار با برتری ۶ بر ۵ شمشیرباز شناخته شده مجارستانی‌ها به پایان رسید. 

 

در رقابت ششم علی پاکدامن این بار در مقابل زاتماری ۵ بر ۳ پیروز شد تا نتیجه مسابقه همچنان ۳۰ بر ۲۴ برتری تیم کشورمان را نشان بدهد. فرزاد باهر در هفتمین رقابت ۷ بر ۵ مغلوب شد تا نتیجه ۳۵ بر۳۳ همچنان به سود ایران باشد.

محمد رهبری و آندرس زاتماری برگزار کننده هشتمین جدال این مسابقه بودند که این رقابت نزدیک نیز ۶ بر ۵ به سود نماینده مجارستان به پایان برسد تا در آستانه آخرین رقابت نتیجه ۴۰ بر ۳۹ به سود ایران باشد. در آخرین مسابقه نیز علی پاکدامن در مقابل آرون ژیلاگی با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد تا در نهایت مجارستان ۴۵ بر ۴۳ برنده این دیدار باشد.

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی، کره‌جنوبی با نتیجه ۴۵ بر ۳۹ از سد فرانسه گذشت و فینالیست شد تا شاگردان پیمان فخری از ساعاتی دیگر برای کسب نشان برنز به مصاف تیم میزبان المپیک بروند.

طلسم مدال المپیک شمشیربازی شکسته نشد/ زور ملی‌پوشان به داوران و میزبان نرسید 

دیدار رده‌بندی رقابت‌های شمشیربازی تیمی اسلح سابر المپیک ۲۰۲۴ از ساعت ۲۱ امشب (چهارشنبه) در کاخ گرندپالا شهر پاریس برگزار شد و ملی‌پوشان کشورمان به مصاف فرانسه رفتند و در دیداری که شرایط میزبانی و داوری به سمت فرانسوی‌ها بود با نتیجه ۴۵ بر ۲۵ مغلوب شد و از رسیدن به مدال برنز المپیک بازماند.

نخستین دیدار این مسابقه بین علی پاکدامن و بولاده آپیتی برگزار شد و شمشیرباز فرانسوی به برتری ۵ بر ۴ دست یافت. در دیدار فرزاد باهر ارسباران مقابل پاتریسه ۵ بر صفر مغلوب شد.

محمد رهبری در جدال سوم با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب پیانفتی شد تا نتیجه ۱۵ بر ۸ شود. در رقابت چهارم نیز فرزاد باهرارسباران ۵ بر یک به آپیتی باخت تا در دیداری که شرایط میزبانی و داوری به سود فرانسوی‌ها بود تیم کشورمان ۲۰ بر ۹ عقب باشد.

علی پاکدامن و پیانفتی برگزار کننده دیدار پنجم بودند که با نتیجه ۶ بر ۵ به نفع نماینده کشورمان شد. محمد رهبری در مسابقه ششم با تساوی ۵-۵ مقابل پاتریسه دست یافت تا نتیجه مسابقه ۳۰ بر ۲۰ شود. فرزاد باهر ارباران نیز در ششمین رقابت ۵ بر ۲ مغلوب پیانفتی شد تا در فاصله دو رقابت به پایان مسابقه تیم کشورمان ۳۵ بر ۲۲ از رقیب خود عقب بیفتد. 

در هفتمین رقابت نیز محمد رهبری به مصاف آپیتی رفت که این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ به سود شمشیرباز فرانسوی به پایان رسید تا نتیجه ۴۰ بر ۲۴ شود. در آخرین دیدار نیز پاکدامن مقابل پاتریسه ۵ بر یک شکست خورد تا این دیدار ۴۵ بر ۲۵ به سود فرانسه به پایان برسد.

تیم شمشیربازی کشورمان در شرایطی که برای اولین بار فرصت کسب مدال المپیک را داشت با شکست مقابل فرانسه در جایگاه چهارم قرار گرفت و همچنان در حسرت مدال المپیک باقی ماند.

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک پاریس 2024

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *