صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ستاد همکاری‌ها فرصتی مغتنم برای کاربردی کردن آموزش و پرورش است

۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۸۵۵۰
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش را فرصتی مغتنم برای توسعه آموزش‌های کاربردی در آموزش و پرورش دانست.

به گزارش گروه جامعه ، علی الهیار ترکمن در نشست مشترک با دبیر و معاونان ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: اولین نقدی که می‌توان به آموزش و پرورش وارد کرد کاربردی نبودن این نوع آموزش‌هاست چرا که در ۹ سال اول، دانش آموزان هیچ علم کاربردی دریافت نمی‌کنند و اگر ما بتوانیم مفاهیم را تغییر دهیم، رفتار‌های مختلف شکل می‌گیرد و به مرحله‌ای از هدایت دست پیدا می‌کنیم.

وی افزود: واکنش‌های فردی بعد از تمام رفتار‌های ما تحت تاثیر قرار می‌گیرد و اگر بتوانیم این مفاهیمی برگرفته ازمنابع دینی و ارزشی را درون سیستم آموزش رسمی خود وارد کنیم به آثار و برکات ارزشمندی دست خواهیم یافت.

الهیار ادامه داد: مفاهیم و ارزش‌های دینی اگر به شکل عامه فهم و کاربردی وارد سیستم شود وزارتخانه تغییر رویه می‌دهد و در بدنه آموزش و پرورش رقابت‌های فردی، جای خود را به رقابت‌های جمعی و سازنده‌تر می‌دهد.

وی گفت: این موفقیت‌ها در سایه همکاری، تعامل و هم‌افزایی میان حوزه و آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و امید داریم با تقویت همه جانبه ستاد همکاری‌ها به اقدامات علمی و عملی‌تری دست یابیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش عملکرد دبیرخانه ستاد همکاری‌ها در ستاد و صف، بیان کرد: گزارش ارزشمندی از سوی مسئولان دبیرخانه ستاد ارائه شد و امیدواریم بتوانیم با تقویت همه جانبه آن شاهد رشد روزافزون تری باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *