صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تاکید ایران و سودان بر تقویت روابط

۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۷۸۵۴۹۲
وزیر خارجه سودان پس از ورود به تهران جهت شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید با سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و درباره موضوع‌های مختلفی رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - حسین عوض، وزیر خارجه سودان که برای مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کرده است، دوشنبه، ۸ مرداد ۱۴۰۳، با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه دیدار کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن تقدیر از سفر وزیر خارجه سودان به تهران، این حضور را نشانگر عزم و اراده جدی مقام‌های عالی سودان برای تقویت روابط بین دو کشور مسلمان دانست.

باقری استقرار و بازگشایی سفارتخانه‌ها و آغاز فعالیت سفرای دو کشور را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و آن را نشانگر عزم و اراده جدی مسئولان دو کشور برای آغاز مسیری درست در روند توسعه روابط دو کشور دانست؛ وی ابراز اطمینان کرد که شاهد گشایش افق‌های جدیدی از توسعه روابط در عرصه دوجانبه و همچنین همکاری بین دو کشور در محافل بین‌المللی خواهیم بود.

باقری همچنین خواستار تقویت هم‌فکری و هم‌افزایی جمهوری اسلامی ایران و سودان در محافل بین‌المللی درباره موضوع‌های مبتلابه دو کشور و جهان اسلام و ایجاد سازوکاری برای مقابله و محکومیت جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت و دفاع از حقوق مردم بی‌دفاع فلسطین در غزه شد.

حسین عوض، وزیر خارجه سودان نیز در این دیدار با تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انتخاب رئیس‌جمهور جدید، برگزاری انتخابات در فضای امن و سالم و دمکراتیک و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ایران را مایه مباهات و افتخار برای مردم ایران و جهان اسلام دانست.

وی با ابراز خرسندی از دومین سفرش به تهران در خلال ۲ ماه گذشته، بر اهتمام ویژه مقام‌های عالی کشورش برای پیگیری تقویت و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری دوست و مهم تاکید کرد.

حسین عوض از نقش امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه شهید در پیگیری از سرگیری روابط بین تهران و خارطوم به نیکی یاد کرد و از تداوم این رویکرد تقدیر کرد و با ارائه گزارشی از آخرین تحولات داخلی کشورش و روند فزاینده برقراری ثبات و امنیت در این کشور با وجود دخالت‌های بیگانگان، از حمایت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سودان قدردانی کرد. 

وزیر خارجه سودان همچنین بر موضع مستقل، اصولی و ثابت کشورش درباره مسئله فلسطین به‌عنوان موضوعی محوری و اساسی، بر مخالفت ملت سودان با هرگونه نزدیکی و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همچنین تداوم قاطع حمایت دولت و مردم سودان از آرمان مردم فلسطین و حمایت از حقوق فلسطینی‌ها در مجامع منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد.

وی همچنین آمادگی کامل کشورش برای همکاری و تعامل نزدیک بین دو کشور در محافل بین‌المللی در حمایت متقابل دو کشور از یکدیگر را ابراز داشت.

در حال تکمیل ...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *