صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

یک محکوم به قصاص به حرمت امام حسین (ع) پس از ۲۳ سال در دزفول بخشیده شد

۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۲۰
کد خبر: ۴۷۸۳۳۰۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری دزفول از بخشیده شدن یک محکوم به قصاص پس از ۲۳ سال با جلب رضایت اولیای دم و به عشق امام حسین (ع)، خبر داد.

خبرگزاری میزان - رفیصل مزرعه، رئیس دادگستری دزفول گفت: اعضای شورای حل اختلاف و صلح‌یاران این شهرستان با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگان، سران طوایف و معتمدین، پس از ۲۳ سال، توانستند با جلب رضایت اولیای دم و به عشق امام حسین (ع)، زندگی دوباره به یک محکوم به قصاص ببخشند.

مزرعه اظهار کرد: ۲۳ سال پیش پرونده قتل عمد ناشی از اختلافات خانوادگی در دزفول تشکیل و از همان زمان تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان این ۲ خانواده توسط گروه‌های مختلف دنبال شد، ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی افزود: یک ماه پیش پرونده در دستور کار جدی اعضای کارگروه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول قرار گرفت و با توجه به اینکه فرد محکوم و مقتول اهل لرستان هستند، در این مدت با برگزاری نشست‌های متعددی با حضور بزرگان، سران طوایف و معتمدین خوزستان و استان لرستان، خوشبختانه با عنایت الهی، تلاش این عزیزان به ثمر نشست و اولیای دم پس از ۲۳ سال به حرمت ماه محرم و عشق به امام حسین (ع) از قصاص گذشت کردند.

رئیس دادگستری دزفول، خاطرنشان کرد: همواره خوزستان مهد و پایتخت صلح و سازش در کشور است و در دزفول اکثر پرونده‌های که به دادگاه و دادسرا ارجاع می‌شوند با وساطت اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و صلح یاران با صلح و سازش مختومه می‌شوند و این در کشور بی نظیر است.

مزرعه با تقدیر از حمایت‌های بی دریغ دهقانی، رئیس کل دادگستری استان، حجت الاسلام امانت بهبهانی، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان و همچنین فعالیت‌های گسترده اعضای کار گروه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول، بر اهتمام دادگستری این شهرستان در سوق دادن پرونده‌ها به صلح و سازش تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه تقویت فرهنگ پیشگیری از جرایم و گسترش فرهنگ بخشش و صلح بین مردم است که از آثار مهم آن‌ها ایجاد امنیت و آرامش پیدار در جامعه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *