حداقل حقوق رانندگان شاتل سرویس باید ۱۲ میلیون تومان باشد/ لزوم نظارت بر حقوق رانندگان شاتل توسط شرکت واحد
خبرگزاری میزان - شاتل سرویس تاکسی اینترنتی است که زیر نظر شهرداری تهران قرار دارد. مسافران با استفاده از نرم افزار شهرزاد که بسترش هم در سیستم عامل ios و هم در سیستم عامل اندروید فراهم است، امکان خرید بلیت آنلاین و اعتباری شاتل سرویس در مسیرهای مختلف را دارند. پرداخت بهای این سرویس نیز از طریق درگاه اینترنتی یا کیف پول شهروندی امکانپذیر است.
مسیرها بر مبنای درخواستهای سفر شهروندان تعریف و اصلاح میشود و مسافر پس از خرید بلیت به ایستگاه تعریف شده مراجعه کرده و با ارائه QR کد به راننده، سفر را آغاز میکند و راننده نیز با اسکن بلیت و زدن پایان سفر در اپلیکیشن موبایل مبلغ کرایه را دریافت میکند.
این تاکسی اینترنتی چند ماهی است که در سطح شهر در حال فعالیت است و به نظر میرسد بتواند تا حدی به کاهش سفرهای تک سرنشین، کاهش ترافیک شهری و صرفه جویی در مصرف سوخت کمک کند.
رانندگان این سرویس اما با مشکلاتی رو به رو هستند و به همین دلیل در این گزارش به گفتوگو با چند راننده شاتل سرویس و بررسی مشکلاتشان پرداخته شده است.
یک راننده شاتل سرویس ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر مقر اصلی ما میدان ونک است، اما قرار است در آینده در پایانههای دیگر نیز شاتل سرویس داشته باشیم، گفت: ما بیمه تامین اجتماعی هستیم و حقومان نیز با یک تا ۲ روز تاخیر پرداخت میشود.
ماهانه حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان دریافت میکنیم
راننده دیگری بیان کرد: ما باید حداقل ۱۶ میلیون تومان حقوق دریافت کنیم، اما ماهانه حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان دریافت میکنیم و این درحالیست که از ۵ صبح تا ۹ شب مشغول کار هستیم.
یک راننده دیگر نیز با بیان اینکه هم حقوقمان کم است و هم با تاخیر پرداخت میشود، توضیح داد: حقوق امسال ما به نسبت سال گذشته تنها یک میلیون تومان افزایش داشته است.
راننده دیگری که علاوه بر شاتل سرویس با تاکسیهای سواری شهری نیز کار میکند ترافیک را بزرگترین مشکل رانندگان دانست و افزود: تاکسیهای اینترنتی بخش خصوصی فعالیت تاکسیهای شهری را زیر سوال برده است.
حداقل حقوق رانندگان شاتل باید ۱۲ میلیون تومان باشد
ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفتوگو با میزان در واکنش به حقوق پایین رانندگان شاتل سرویس گفت: ونهای شاتل سرویس متعلق به شرکت خودرو سرویس شهر است و رانندگان بهصورت قراردادی در استخدام آن شرکت هستند و معمولا حقوق شرکتها پایین است.
وی ضمن اشاره به اینکه رانندگان باید حداقل ۱۲ میلیون تومان دریافت کنند، ادامه داد: اگر حقوق رانندگان شاتل سرویس کمتر از ۱۲ میلیون تومان است این مسئله حتما باید پیگیری و اصلاح شود.
لزوم نظارت بر حقوق رانندگان شاتل توسط شرکت واحد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این مجموعه توسط شرکت واحد به خودرو سرویس شهر واگذار شده است، افزود: لازم است توسط شرکت واحد بر حقوق این رانندگان نظارت شود، ما نیز در شورای اسلامی شهر تهران این مسئله را پیگیری میکنیم.
انتهای پیام/