صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

توصیه‌های جمعیت هلال احمر برای کاهش حوادث کوهستانی به کوهنوردان

۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰:۰۲
کد خبر: ۴۷۸۲۶۳۲
بسیاری از عملیات‌های امدادی جمعیت هلال احمر مربوط به حوادث کوهستانی است، باتوجه به اینکه شهروندان در روزهای گرم تابستان برای تفریح بیشتر به دل کوه و جنگل می‌روند، جمعیت هلال احمر توصیه‌هایی برای کاهش حوادث کوهنوردی منتشر کرده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ کوهنوردی و طبیعت‌گردی از مهم‌ترین تفریحاتی است که برخی از شهروندان به ویژه در فصل تابستان به آن می‌پردازند، با این حال عدم رعایت اصول و مقررات اولیه باعث می‌شود این افراد راه را گم کرده و مشکلاتی هم برای خود و هم برای امدادگران ایجاد کنند.

این روز‌ها موضوع مفقود شدن شهروندانی که کوهنوردی و طبیعت‌گردی می‌کنند، تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امدادگران جمعیت هلال احمر شده است به طوری که تنها در روز جمعه این هفته، امدادگران هلال احمر در شهر اردبیل ۳ عملیات جداگانه برای یافتن شهروندانی که در ارتفاعات سبلان مفقود شده بودند، انجام داده‌اند؛ این آمار یکی از شهر‌ها و البته که یکی از نقاط کوهستانی کشور است.

توصیه‏‌هایی برای کوهنوردی:

- اگر قصد کوهنوردی و یا طبیعت‌گردی دارید، از برنامه‌های انفرادی پرهیز کنید؛ بهتر است که کوهنوردی و طبیعت‌گردی، به صورت گروهی، انجام دهید.

- بهتر است که کوهنوردان در برنامه‌های کوهنوردی خود، از یک یا دو نفر راهنمای آشنا به منطقه استفاده کنند و از پیمایش‌های تخمینی و ناآگاهانه خودداری کنند.

- در برنامه‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی به هیچ عنوان نباید از گروه جدا شوید و از مسیر‌های میان‌بر و غیرایمن تردد کنید.

- حتما مسیر مورد نظر را به اعضای خانواده و دوستان اطلاع دهید تا در صورت بروز حوادث احتمالی نسبت به کمک رسانی و اعزام تیم‌های امداد و نجات اقدام کنند.

- با توجه به احتمال وقوع حوادث و تغییرات آب و هوایی حتما غذا و لباس اضافه به همراه داشته باشید.

- لزوم آشنایی به سیستم‌های موقعیت یاب GPS و یا نحوه ارسال لوکیشن توسط گوشی‌های تلفن همراه مهارتی است که می‌تواند به تیم‌های امدادی در عملیات جست و جو کمک کند.

- قبل از برنامه‌ریزی و شروع کوهنوردی حتما از وضعیت آب و هوایی منطقه اطلاعات کافی کسب کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: کوهنوردی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *