صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مسئولان قضایی استان سمنان در خرداد ماه با ۳ هزار نفر از مراجعان دیدار کردند

۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱:۰۶
کد خبر: ۴۷۸۲۲۷۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری با تاکید بر هدف ملاقات مردمی گفت: ملاقات مردمی موجب شناسایی بهتر مشکلات دستگاه قضایی می‌شود که باید در راستای رفع آن‌ها تلاش کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان از استمرار و افزایش روند ملاقات‌های مردمی و رسیدگی به درخواست‌های مراجعین طی سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری طی ملاقات‌های مردمی به درخواست‌های ۹ هزار و ۵۵۲ نفر رسیدگی شده و از این تعداد ۳ هزار و ۴۶۶ درخواست، مربوط به خرداد ماه سال جاری بوده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: در راستای تحقق برخی اهداف سند تحول و تعالی قضایی و جامه عمل پوشاندن به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی توام با دقت و سرعت به امور قضایی مراجعین و تلاش برای حضور بیشتر در بین اقشار مختلف مردم از طریق برقراری ملاقات‌های چهره به چهره و بدون واسطه، این امر در سرلوحه کاری مسئولان قضایی استان قرارگرفته است و با جدیت لازم پیگیری می‌شود.

وی افزود: در جلسات و دیدار‌های مختلف، همواره به تمامی مسئولان قضایی و کارکنان اداری تاکید می‌شود با قصد کسب رضایت الهی و در راستای حفظ حقوق شهروندی ارباب رجوع، همگی وظیفه شرعی و قانونی داریم با حسن خلق در تکریم ارباب رجوع و مراجعین به دستگاه قضا، کوشا باشیم و با صبوری، شنونده درخواست‌های مردم باشیم و در پیگیری قانونی مسائل و مشکلات آنان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: برگزاری این ملاقات‌ها برای مسولان قضایی باعث می‌شود که آسیب‌های موجود در رسیدگی‌های قضایی شناسایی و در راستای رفع آن‌ها تلاش شود و اگر ایراد و انحرافی در رسیدگی‌ها وجود دارد از زبان خود مردم شنیده می‌شود و برای مسائل و موضوعاتی که مطرح می‌کنند تصمیمات درست و منطقی اتخاذ شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در پایان افزود: توصیه ما به مدیران قضایی در سطح استان همواره بر این مبنا استوار است که در پاسخگویی‌ها ضمن رعایت حرمت مراجعین و برخورد مناسب و در خورشأن ارباب رجوع، مشکلات و درد دل آنان استماع و ارشاد صحیح قانونی صورت گیرد و چنانچه راهکار قانونی برای حل مشکل آنان وجود نداشت همین برخورد مناسب و شنیدن مشکلات آنان باعث ایجاد اقناع درونی و افزایش حس اعتماد و اطمینان مردم به دستگاه قضایی خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ملاقات مردمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *