صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سایه نژادپرستی و بیگانه‌هراسی بر انتخابات فرانسه

۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸:۵۸
کد خبر: ۴۷۸۲۰۹۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها و آمارها نشان‌دهنده رشد حوادث و حمله‌های نژادپرستانه در فرانسه همزمان با برگزاری انتخابات است.

خبرگزاری میزان – فرانسه در حالی شاهد برگزاری دومین دور انتخابات پارلمانی است که زنگ هشدار رشد نژادپرستی و بیگانه‌هراسی در این کشور به صدا درآمده است.

به گزارش فرانس ۲۴، حزب راست افراطی RN که بالاترین شانس را برای به دست آوردن قدرت در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه در هفتم جولای ۲۰۲۴ (۱۷ تیر ۱۴۰۳) دارد، طرحی را برای محدود کردن حقوق مهاجران ارائه کرده است.

اقبال به حزب یادشده سبب رشد گسترده‌تر نژادپرستی و بیگانه‌هراسی در فرانسه شده است، زیرا به تحریک ایده‌ها و مواضع راست افراطی در بحث‌های عمومی به شدت دامن زده است.

گزارش‌ها از فرانسه نشان می‌دهند که نژادپرستی و بیگانه‌هراسی در فرانسه در سه هفته پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور رشد قابل توجهی داشته و سبب وقوع ده‌ها حمله نژادپرستانه شده است.

این حمله‌ها در مواردی شامل حال اهالی رسانه در فرانسه نیز شده است؛ براساس یک گزارش، خبرنگار شبکه عمومی فرانس ۵ اخیرا نامه‌ای تهدیدآمیز دریافت کرد که به او هشدار می‌داد باید به موضع رای‌دهندگان اروپایی توجه بیشتری کند.

سازمان دیده‌بان ضد نژادپرستی SOS Racisme که در دهه ۱۹۸۰ مصادف با رشد نژادپرستی در فرانسه ایجاد شد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: چنین حمله‌هایی نشان‌دهنده سست شدن گفت‌وگو و تعامل در چشم‌انداز به قدرت رسیدن یک حزب راست افراطی در فرانسه برای نخستین بار از دوران جنگ جهانی دوم است.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است که با ظهور راست افراطی، فرانسه شاهد انفجاری در وقوع حمله‌های نژادپرستانه نه تنها کلامی، بلکه فیزیکی هستیم.

کمیسیون حقوق بشر فرانسه CNCDH اعلام کرد که رشد گسترده حمله‌های نژادپرستانه را درپی تصمیم غافل‌گیرکننده امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور برای انحلال پارلمان فرانسه مستند کرده است.

در گزارش سالانه این کمیسون که در ماه ژوئن (خرداد) منتشر شد، آمده است که افزایش ۳۲ درصدی در حمله‌های نژادپرستانه در سال ۲۰۲۳ را نشان داد.

کمیسیون حقوق بشر فرانسه با استناد به وخامت قابل توجه وضعیت مهاجران و موضوع مهاجرت گزارش داد که شاخص تحمل آن که میزان باز بودن جامعه در برابر تنوع را می‌سنجد، برای دومین سال متوالی کاهش شدیدی یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *