صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

درویش: امیدوارم گاریدو خواسته هواداران پرسپولیس را برآورده کند/ مگر بیرانوند پارسال هم غیرقانونی فسخ نکرد؟

۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱:۵۷
کد خبر: ۴۷۸۲۰۶۰
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: ان‌شاالله وفاق، همدلی و همکاری همه جانبه ارکان باشگاه و تیم بتواند سرمربی را در رسیدن به اهداف باشگاه کمک کند.

خبرگزاری میزان - رضا درویش در نشست خبری سرمربی جدید پرسپولیس، اظهار داشت: باشگاه پرسپولیس چند گزینه را بررسی کرد و تلاش‌های بسیاری داشت تا گزینه‌ای در خور نام باشگاه انتخاب شود که بتواند تیم را در لیگ برتر و لیگ نخبگان هدایت کند.

وی افزود: بررسی‌های مختلف از جوانب مختلف به انتخاب گاریدو رسید. چندین بار مذاکرات تصویری با او مدیر برنامه‌هایش داشتیم. طی ۴-۳ روز گذشته موفق شدیم تفاهمی داشته باشیم که منجر به امضای قرارداد شد. امروز کار را با او شروع می‌کنیم. ان‌شاالله وفاق، همدلی و همکاری همه جانبه ارکان باشگاه و تیم بتواند این سرمربی را در رسیدن به اهداف باشگاه کمک کند تا خواسته هواداران که همیشه تیمی پرقدرت، هجومی و قهرمان را در ذهن دارند، مهیا کند.

درویش درخصوص مذاکره با بازیکنان و تمدید قراردادها، عنوان کرد: قبل از اینکه با گاریدو به توافق برسیم، مذاکره با چند بازیکن مدنظر را شروع کردیم. از دیروز هم بازیکنان مدنظر را با او در میان گذاشتیم. برای نقاطی که احتیاج به ترمیم دارند، چند نفر را خودش معرفی کرد و برخی را هم ما معرفی کردیم. فکر نمی‌کردم او تا این حد بازیکنان، فوتبال ایران و لژیونر‌ها را بشناسد. با هماهنگی گاریدو سعی می‌کنیم نقاط لازم را ترمیم و بازیکنان مستعد را جذب کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس گفت: اسپانسر ما از اوایل فصل گذشته هروقت دچار نقصان بودیم، در مواقعی که باید از نظر ارزی یا ریالی یا به شکل وام یا قرض الحسنه چندین بار کمک کرد. بعد از واگذاری به کنسرسیوم بانکی، متولی ما شدند. تا امروز همان اسپانسر در چندین نوبت کمک کرده است. در ادوار گذشته و شاید در ۳۰ سال اخیر باشگاه، سابقه نداشته پرسپولیس تمامی دیون بازیکنان را از قبل تا امروز داده باشد. ضمن اینکه آفر‌ها و پاداش‌های سال گذشته، امسال و مانده بدهی از ۲ فصل پیش را پرداخت کند. این جای تقدیر و تشکر دارد. امیدواریم این کنسرسیوم در ادامه فصل پرقدرت‌تر ظاهر شود.

وی درمورد جدایی عبدالکریم حسن، اظهار داشت: چند باشگاه قطری برای جذب او به ما پیشنهاد دادند. مدیران ۲ باشگاه به ایران آمدند. چند باشگاه پیشنهاد کردند. مشکلاتی داشت که خداراشکر مرتفع شد. به آن‌ها هم گفتیم هم کیفیت بسیار خوبی دارد، هم رابطه خوبی بین او، بازیکنان و هواداران وجود دارد؛ بنابراین گفتیم فعلا نمی‌توانیم او را از دست بدهیم و جایگزینی پیدا کنیم. امروز هم یکی از همان باشگاه‌ها نامه‌ای را برای من فرستاد و خواهان جذبش هستند.

مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: خودش هم روز جمعه با من تماس داشت و گفت موقعیتی برایم پیش آمده که هم به تیم ملی بروم و هم خانواده‌ام راحت‌تر هستند. ضمن اینکه علاقه‌مندی‌اش به پرسپولیس را ابراز می‌کرد. من هم خواهش کردم، چون پرسپولیس در این پست به او نیاز دارد و باید در آسیا حاضر شویم، فعلا این مساله را از ذهنت بیرون کن تا ببینیم در آینده چه می‌شود.

وی درمورد شایعه بازگشت رامین رضاییان به پرسپولیس، عنوان کرد: سعی می‌کنیم حرفه‌ای باشیم و با بازیکنی که تحت قرارداد باشگاهی دیگر است وارد مذاکره نشویم. با توجه به صحبت‌های مدیران سپاهان، ظاهرا این بازیکن یک سال دیگر قرارداد دارد. درست نیست با بازیکنی که قرارداد دارد وارد مذاکره شویم. با بازیکنی می‌توانیم مذاکره کنیم که رضایتنامه داشته باشد یا اینکه باشگاه او حاضر به مذاکره باشد.

درویش درخصوص الحاقیه قرارداد بیرانوند، گفت: در مفاد آن الحاقیه چیزی نیست که اگر الان باشم یا سال بعد باشم یا اگر بعدا بیایم، مشکلی ایجاد کند. یک الحاقیه‌ای بود پیشنهاد شد به قراردادش اضافه شود. زمینه الحاقیه از آنجاست که سازمان لیگ اعلام کرد مبلغ ۲۰ میلیون تومان قراردادش اضافه است و باید درست شود تا قرارداد گذشته‌اش جاری باشد.

وی ادامه داد: جالب این است که کسی نمی‌پرسد آیا موادی از آن الحاقیه ابتر مانده یا انجام نشده که مشکل ایجاد شده است. الحاقیه‌ای آمد و بیرانوند گفت احتیاج دارد تا حداکثر ۱۵ روز بعد از بازی‌ها، مطالباتش را دریافت کند. قبل از ۱۵ روز این مبالغ به او پرداخت شد.

مدیرعامل پرسپولیس درمورد اینکه چه دلیلی داشته که الحاقیه اضافه شود، گفت: به هرحال توجیهی که او برد برای کسی که درخواست داشت این الحاقیه اضافه شود حتما مشکلات مالی یا دلیلی داشت که به ما پیشنهاد شد، ولی اصلا محل بروز مشکل نبود. او اگر می‌گفت با توجه به این مشکل تا ۲ روز دیگر به من پرداخت کنید، ما حضار بودیم پرداخت کنیم. باشگاه محل تفاهم است. بازیکنی داریم که لیگ تمام نشده بود گفت به دلیل مشکلی پولم را به من بدهید.

درویش درخصوص اینکه همه ایران می‌دانند بیرانوند چه شخصیتی دارد و به دنبال فرصت است که فسخ کند، اظهار داشت: آیا آن فرصت ایجاد شد؟ غیرقانونی این کار را کرد. مگر پارسال هم غیرقانونی فسخ نکرد؟

مدیرعامل پرسپولیس درمورد اینکه آیا تضمین می‌کند قرارداد بیرانوند غیرقانونی فسخ شده، گفت: مسئولین ذیربط کمیته تعیین وضعیت یا انضباطی باید بگیوند آیا این فسخ درست بوده یا نه؟ ما براساس مفاد آن الحاقیه هیچکدام از بند‌ها را ناتمام نگذاشتیم. قبل از موعد مقرر تمام متون ان را انجام دادیم. جای ۱۵ روز حتی اگر هم ۲ روز بود، قبل از ۲ روز پرداخت می‌کردیم. این محل اشکال نیست. متاسفانه همه اصل را کنار گذاشتند و به حاشیه می‌پردازند. اگر به جای ۱۵ روز باشگاه در ۱۶ روز پرداخت می‌کرد، محل سوال بود که با توجه به اینکه بیرانوند به زمان دریافت انقدر حساس است چرا ۱۵ روز نوشتید و در ۱۶ روز دادی؟ این باید محل سوال شود، ولی اگر در ۱۰-۱۲ روز پرداخت کردید، محل اشکال نیست. درست است؟

در ادامه خبرنگاری که این سوال را پرسیده بود اعلام کرد اجازه بدهید قبول نکنم! سپس پرسید آیا امکان بازگشت بیرانوند به پرسپولیس وجود دارد که درویش نیز اعلام کرد: فسخ کرده و این را باید کمیته تعیین وضعیت بگیود که آیا امکان برگشت بازیکنی که فسخ می‌کند وجود دارد یا نه؟

وی درمورد اینکه آیا نگران نیست با تغییر دولت، مالکیت کنسرسیوم منتفی شود، اظهار داشت: مربوط به سازمان مالیاتی است و ربطی به تغییر دولت ندارد. واگذاری در سیاست‌های کلی نظام تعیین و تصویب شده و سازمان خصوصی سازی هم روال کارش ادامه جریان‌های واگذاری است. یکی از برجسته‌ترین کار‌های دولت گذشته همین واگذاری بود و حتما ادامه پیدا می‌کند.

درویش تصریح کرد: اینکه چرا سهامداران دیگری پای کار نیامدند، در قدرت و پیگیری من یا باشگاه پرسپولیس نیست. متولیان امر افراد دیگری هستند، ولی این دغدغه را به طور مکتوب هم به متولی بالاتر و هم کنسرسیوم بانکی اعلام کردیم که واگذاری سهام سریع‌تر انجام شود. بانک شهر واقعا بیشتر از حد سهامداری، بحث متولیگری را برعهده گرفته و مشکلات را مرتفع کرده است.

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص امکانات تمرینی بیشتر برای این تیم، گفت: گاریدو فکر نمی‌کرد چنین امکاناتی داشته باشیم. به او گفتم اگر نیاز‌هایی دارد که به بالارفتن کیفیت کار کمک می‌کند، تهیه می‌کنیم. طرحی داریم که یک زمین چمن دومی اضافه کنیم. سعی می‌کنیم این طرح اجرا شود.

وی درمورد پیشنهاد باشگاه‌های دیگر به بازیکنان پرسپولیس، عنوان کرد: یک یاز مشکلات ما ارقامی است که تیم‌های دیگر به بازیکنان پیشنهاد می‌کنند. این برای ما که در این ۳-۲ سال نشان دادیم دارای یک اصولی برای اداره تیم هستیم کار را مشکل می‌کند. یکی از مواردی که به تیم ما برای موفقیت کمک کرد این بود که سعی کردیم حدی را برای همه در نظر بگیریم و از آن عدول نکنیم که باعث همدلی و هراهی تیم شد.

درویش گفت: متاسفانه یکسری از باشگاه‌ها می‌توانند پرداخت چندبرابری ما داشته باشند که باعث می‌شود بازیکنان ما روی عشق و علاقه‌شان پا بگذارند و تیمشان را تغییر بدهند، ولی پرسپولیس همیشه بزرگتر از همه است. جایگاه این تیم برای بزرگ شدن است. به همین خاطر طی ۵۰ سال بزرگترین و شاخص‌ترین بازیکنان آمدند.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: روزی فکر می‌کردند اگر مثلا مرحوم همایون بهزادی برود پرسپولیس چگونه اداره می‌شود. او رفت، پرسپولیس به قهرمانی ادامه داد. گفتند اگر پروین برود دیگر برای او جایگزینی نخواهد بود. پروین شناسنامه فوتبال ایران است. رفت، اما پرسپولیس کار خودش را کرد، روی پای خودش ماند و به قهرمانی‌ها ادامه داد. دایی و عابدزاده آمدند و رفتند. یادم است گفتند وقتی عابدزاده برود دیگر دروازه‌بانی به اندازه او برای پرسپولیس نمی‌آید. توانایی‌های او غیرقابل اغماض است، اما پرسپولیس به مسیر خود ادامه داد.

وی افزود: از این به بعد باز هم بازیکنانی که عشق و دلشان با پرسپولیس است می‌آیند. پرسپولیس به راهش و قهرمانی ادامه می‌دهد. ضمن اینکه امیدواریم این گمشده که قهرمانی آسیا است را به دست بیاوریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *