صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نگرانی مسلمانان فرانسه از قدرت گرفتن احزاب راست افراطی

۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۱۰
کد خبر: ۴۷۸۱۴۱۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
تنش‌ها در فرانسه، یکی از کشور‌های اروپایی با بیشترین جمعیت مسلمان، در آستانه دور دوم انتخابات زودهنگام افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - جناح راست افراطی روز یکشنبه، ۱۰ تیر در دور نخست انتخابات پارلمانی بیشارین آرا را کسب کرد. با اینکه هنوز مشخص نیست که در دور دوم انتخابات در ۷ جولای (۱۷ تیر) چه حزبی به پیروزی می‌رسد، اما مسلمانان فرانسه در حال حاضر نگران روی کار آمدن راست افراطی هستند.

یک مسلمان فرانسوی در این مورد، گفت: من احساس می‌کنم فرانسه به من خیانت کرده است. دانستن اینکه ۱۰.۶ میلیون نفر به حزبی که ممنوعیت حجاب در فضای عمومی را ترویج می‌کند رای داده‌اند، آسیب‌زا است.

مارین لوپن خواستار ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی شده است، در حالی که جردن باردلا، دستیار او که می‌تواند نخست‌وزیر بعدی فرانسه شود، حجاب را ابزار تبعیض خوانده است.

هزاران شهروند فرانسوی عصر یکشنبه در پاریس تجمع کردند تا علیه حزب راست افراطی اجتماع ملی (RN)، حزبی که بیشترین آرا را در دور نخست انتخابات پارلمانی کشور در اوایل همان روز به دست آورد، تظاهرات کردند. 

حزب اجتماع ملی به ریاست جردن باردلا ۲۸ ساله و مارین لوپن محافظه‌کار، کمپینی را با یک پلت فرم سیاست ضد مهاجرت راه اندازی کرد که مورد انتقاد قرار گرفت و تبعیض‌آمیز و اسلام‌ستیزانه تلقی شده است.

به نوشته میدل ایست آی، چهره‌هایی از سراسر جامعه فرانسه، به‌ویژه مسلمانان و کسانی که از پیشینه‌ی مهاجر دارند، نسبت به آینده ابراز نگرانی می‌کنند.

در پاریس، مسلمانان از جمله کسانی بودند که به آرا بالای حرب اجتماع ملی پس از انتخابات اعتراض کردند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *