صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

باقری: بحث‌های سیاسی داخلی و انتخاباتی وارد موضوع سیاست خارجی نشوند

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰:۳۶
کد خبر: ۴۷۷۸۸۳۷
سرپرست وزارت امور خارجه با توصیف سیاست خارجی به عنوان سرمایه‌ای ملی، گفت که وظیفه همه ما است که از مرز‌های سیاست خارجی به‌عنوان یک گنجینه ملی صیانت کنیم و موضوع‌های انتخاباتی و بحث‌های سیاسی داخلی را وارد این موضوع نکنیم.

خبرگزاری میزان – علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه روز چهارشنبه، ۳۰ خرداد  در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: باید از سیاست خارجی به‌عنوان گنجینه و سرمایه ملی حفاظت کنیم.

باقری با اشاره به اینکه در جریان رقابت‌های انتخاباتی نباید از سرمایه سیاست خارجی هزینه کنیم، اظهار کرد: سرمایه سیاست خارجی یک سرمایه ملی است و غنمیت نیست که عده‌ای بخواهند در بازار رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی آن را به تاراج برده یا به غنیمت بگیرند.

مقام ارشد وزارت امور خارجه تاکید کرد: وظیفه همه ما است که از مرز‌های سیاست خارجی به‌عنوان یک گنجینه ملی صیانت کنیم و موضوع‌های انتخاباتی و بحث‌های سیاسی داخلی را وارد این موضوع نکنیم.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین اظهار کرد: در دولت آیت‌الله رئیسی و هزار و ۲۰ فعالیت این دولت و شهید بزرگوار امیرعبدالهیان به‌عنوان وزیر امور خارجه دستاوردهای سیاست خارجی ملموس و محسوس و تقریبا بسیاری از این دستاورد‌ها مورد تایید همه است.

وی با بیان اینکه ما باید در مناسباتمان با کشور‌های همسایه، دوست و منطقه تنش‌زدایی کرده و به دنبال تهدیدزدایی از کشور‌های رقیب یا دشمن باشیم، اضافه کرد: بحث سیاست همسایگی به‌عنوان سیاست راهبردی که چندبار مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت؛ همچنین موضوع تثبیت و نهادینه کردن جایگاه ایران در سازوکار‌های چندجانبه‌گرایی مانند مجموعه بریکس و شانگهای و همینطور استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و نقش‌آفرینی در عرصه‌های مهم بین‌المللی در دستور کار است.

باقری در بخشی دیگر عنوان کرد: تا جایی که حتی وقتی جمهوری اسلامی ایران از حق دفاع مشروع خود استفاده کرد و به جنایت صهیونیست‌ها در دمشق پاسخ داده و آن‌ها را تنبیه کرد، آمریکا و اسرائیل و همپیمانانشان نتوانستند از هیچ ظرفیت بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه همراهی میدان و دیپلماسی یک واقعیت بارز و غیرقابل انکاری است که در طول هزار و ۲۰ روز فعالیت دولت آیت‌الله رئیسی خود را نمایش داد، ادامه داد: واقعیت این است که اگر دیپلماسی بدون میدان باشد، دیپلماسی تبدیل به تریبونی برای اعلام مواضع می‌شود.

باقری، در بخشی دیگر گفت: همواره باید میدان و دیپلماسی هم‌افزا و پشتیبان هم باشند و این مسئله به‌طور عینی در موضوع‌های مختلف در دولت آیت‌الله رئیسی و دوره وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان تثبیت شد و ما آثار آن را در عرصه‌های مختلف دیدیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *