صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو به پایتخت تا سال آینده و کاهش سرفاصله اتوبوس‌ها

۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷:۲۸
کد خبر: ۴۷۷۸۶۱۸
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر؛ مهدی علیزاده در حاشیه مراسم آئین بهره‌برداری از ناوگان نوسازی شده اتوبوسرانی خط ۴۰۴ منطقه ۱۷ یعنی مسیر شهید فتحی - متروی میدان حر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال بود که اتوبوس‌های سطح شهر تهران نوسازی نشده بودند و این عدم نوسازی در حوزه حمل و نقل موجب گلایه و ناراحتی شهروندان شده بود، گفت: به دلیل عدم نوسازی ناوگان بیش از یک دهه بود که حتی از کولر‌های اتوبوس‌ها نیز در فصل گرما استفاده نمی‌شد و همه این موارد گلایه شهروندان را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری و با تأکید شهردار تهران، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوسرانی در دستور کار قرار گرفت، افزود: انعقاد قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان با شرکت چینی و همچنین عقد قرارداد ساخت ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی از جمله اقداماتی بوده که در این دوره از مدیریت شهری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه امید داریم که در سال‌جاری و سال آینده حدود ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت شود، افزود: از ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس اشاره شده ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی هستند که از این میان ۲۵۰۰ دستگاه توسط شرکت چینی و۵۰۰ دستگاه نیز توسط شرکت داخلی ساخته و وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تأکید بر اینکه نوسازی اتوبوس‌های پایتخت از سال۱۴۰۰ و با تأکید شهردار تهران آغاز شد و تاکنون ۹۵۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده‌اند، افزود: البته تعداد اتوبوس‌های مورد نیاز برای شهر تهران بالغ بر ۷۰۰۰ دستگاه است و با تأمین اتوبوس‌های جدید و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این اتوبوس‌ها به مناطق مختلف پایتخت تقسیم‌بندی خواهند شد و این روند می‌تواند مورد استقبال و رضایت شهروندان باشد.

وی در مورد روند تولید اتوبوس توسط کارخانجات داخلی نیز با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال خط تولید اتوبوس‌های داخلی نیمه فعال و یا متوقف شد بود، افزود: البته تمهیداتی برای فعال کردن این خطوط صورت گرفته و هم اکنون تولیدکنندگان داخلی اتوبوس‌ها را تهیه و به شرکت اتوبوسرانی تحویل می‌دهند.

علیزاده در مورد کاهش سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها در خطوط عادی و بی‌آرتی نیز گفت: در حال حاضر در اتوبوس‌های عادی بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و در خطوط بی‌آرتی حدود ۵ دقیقه سرفاصله رسیدن اتوبوس‌هاست که با ورود اتوبوس‌های نو و جدید سرفاصله اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

افتتاح زیرگذر شرق خط راه آهن تهران - اهواز تا دو ماه آینده

 در ادامه رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷ نیز در مراسم واگذاری چند دستگاه اتوبوس توسط شرکت اتوبوسرانی به این منطقه با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی یکی از قسمت‌های مهم خدمت رسانی به شهروندان محسوب می‌شود که در همین ارتباط امروز با ورود اتوبوس‌های جدید یکی از سه خط اتوبوسرانی منطقه ۱۷ نوسازی خواهد شد، گفت: در ادامه سایر خطوط اتوبوسرانی منطقه ۱۷ نیز نوسازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی از سوی شهردار تهران جهت ورود واگن‌های مترو، اتوبوس‌های برقی، تاکسی و ... صورت گرفته است و ورود این حجم از وسایل حمل و نقل عمومی می‌تواند تحول بزرگی را در سطح شهر تهران ایجاد کند، گفت: منطقه ۱۷ به عنوان دارالشهدای پایتخت ان‌شاءالله امسال به برکت خون شهدا شاهد افتتاح و بهره‌برداری چندین پروژه بزرگ عمرانی خواهد بود که از آن جمله می‌توان به احداث پایانه جدید اتوبوس و تاکسی در منطقه ۱۷ اشاره کرد. همچنین محل فعلی یکی از خطوط اتوبوسرانی تبدیل به بوستان کوچکی در یکی از محلات منطقه ۱۷ خواهد شد، ضمن اینکه برنامه ویژه پیش‌بینی شده در منطقه ۱۷ افزایش سرانه‌های فرهنگی و ورزشی در منطقه خواهد بود.

وی به بهره‌برداری از زیرگذر شرقی خط راه‌آهن تهران - اهواز اشاره کرد و افزود: ان‌شاءالله این پروژه ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *