صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اختصاص سازه‌های انتخاباتی به کاندید‌های ریاست جمهوری

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳:۲۳
کد خبر: ۴۷۷۸۳۹۷
آیین قرعه‌کشی اختصاص سازه‌های تبلیغاتی سازمان زیباسازی شهر تهران به نامزد‌های چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور برخی از مسئولین شهرداری تهران، شورای نگهبان و نمایندگان نامزد‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در محل سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش اداره ارتباطات و اموربین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، آیین قرعه‌کشی اختصاص سازه‌های تبلیغاتی سازمان زیباسازی شهر تهران با حضور مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، نماینده شورای نگهبان، رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران، مدیر کل ستاد ثبت و احوال و نمایندگان نامزدهای انتخاباتی و قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد.

مهدی مذهبی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در ابتدا ضمن خیرمقدم به حاضرین اظهارداشت: هدف سازمان زیباسازی از برگزاری این مراسم افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، عدالت تبلیغی نمایندگان و ایجاد فضای جدید تبلیغی جدید در سطح پایتخت است.

وی افزود: رویداد سرنوشت‌سازی را در روزهای پیش رو در پیش داریم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مشارکت مردم در این رویداد بسیار مهم است.

مذهبی در ادامه با بیان اینکه از مدتی قبل جلسات مجری و ناظران و کارشناسان تبلیغات سیاسی را آغاز کردیم تصریح کرد: عدالت تبلیغاتی و تخصیص سازه‌های تبلیغاتی به نامزدها در سطح شهر برای ما امر بسیار مهمی است که این سازه‌های تبلیغی به معرفی نامزدها و تبلیغات انتخاباتی اختصاص داده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران هدف این سازمان را ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات عنوان کرد و افزود: در نظر داریم با طراحی دستگاه‌های اجرایی، طرح ستادهای خیابانی را با در اختیار قراردادن فضا و سازه‌های انتخاباتی در میادین شهر پیش ببریم.

حامد شایان معاون سیاسی فرماندار تهران و رئیس ستاد انتخابات شهر تهران در این مراسم گفت: با خلاقیت خوب سازمان زیباسازی، کارهای نو و مبتکرانه‌ای در تهران انجام شده است.

وی با مخاطب قراردادن نمایندگان نامزدها ابراز کرد: مسئولیت محتوایی سازه‌هایی که در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت با نامزدها و نمایندگان آنها خواهد بود، البته در این ارزیابی نظارت‌هایی خواهیم داشت و هدف ما از برگزاری این اقدامات، مشارکت در انتخابات است. همانگونه که رهبر انقلاب به مسئله مشارکت در انتخابات تاکید دارند برای ما نیز این امر مهم است.

معاون سیاسی فرماندار تهران در مورد اخلاق انتخاباتی تصریح کرد: اخلاق باید در تمام مسیر تبلیغات رعایت شود و باید در ستادها مصوبه‌ای وجود داشته باشد تا تمام موارد از سوی این ستادها به سازمان زیباسازی به صورت مکتوب اعلام شود.

حیدر عزتی قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برای کاری مهم و بدیع دور هم جمع شده‌ایم که فرآیندی را ترسیم کنیم تا الگویی برای مشارکت و حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری باشد.

وی افزود: انتخابات و مشارکت مردم تجلی واقعی حضور مردم در ارکان کشور است و بدون تردید تمام مسئولان مربوطه اجرای سالم انتخابات و عدالت انتخاباتی و افزایش مشارکت را که به گفته رهبر معظم انقلاب خاری در چشم دشمنان خواهد بود مد نظر دارند.

قائم مقام معاونت خدمات شهری با اشاره به اینکه فعالیت این دوره سازمان زیباسازی ظرفیتی است که دوره‌های قبل استفاده نشده ‌است خاطرنشان کرد: امید است که منظر تهران عامل وحدت آفرینی باشد زیرا راهبرد شهرداری تهران تخصیص یک سهم عادلانه به نامزدها و احترام به بینش مردم و همچنین مشارکت در انتخاب است.

سید مهدی علوی نماینده شورای نگهبان به تلاش همیشگی شهرداری تهران برای افزایش مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: این دوره اتفاق مبارکی در جهت تبلیغات شهری رخ داده است تا نامزدها از این طریق شعارهای خود را تبیین کنند. شورای نگهبان در این حوزه برای برقراری عدالت و موارد قانونی از حیث تبلیغات تلاش خود را می‌کند تا در نهایت رئیس جمهوری شایسته برای جمهوری اسلامی ایران انتخاب شود.

محسن طارمیان معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران در توضیح سازه‌های انتخاباتی نامزدها بیان کرد: سازه‌های تبلیغاتی در مناطق مختلف پایتخت در بزرگراه‌ها و میادین و خیابان‌های اصلی تهران به دو صورت بیلبورد و عرشه خواهد بود که هرکدام ابعاد مشخصی دارد و می‌تواند به عدالت در تبلیغات انتخابات منجر شود. در مجموع به هر نامزد ۴۵ سازه تبلیغاتی اختصاص داده شده است و از زمان قرعه‌کشی تا پایان مدت قانونی تبلیغات این سازه‌ها در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی تأکید کرد: طرحها منطبق بر ضوابط خواهد بود و پس از ارسال به سازمان زیباسازی، ظرف ۲۴ ساعت منتشر و نصب خواهد شد. همچنین استفاده از طرح‌های حجمی و ماکت بر روی سازه‌های تبلیغاتی مجاز نیست. طرح‌ها باید صرفا جهت معرفی برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی باشد و مسئولیت طرح‌ها بر عهده ستادهای انتخاباتی است.

طارمیان افزود: چنانچه هر نامزد در روند اجرای تبلیغات انتخابات خواهان انصراف از نامزدی باشند، سهمیه تعلق گرفته شده به آن  نامزد، جهت موضوعات کلی انتخابات تخصیص خواهد یافت.

وی در پایان تصریح کرد: امکان خرید سازه‌های اضافه برای نامزدها وجود ندارد.

گفتنی است در این قرعه‌کشی بسته شماره چهار به محمدباقر قالیباف، بسته شماره دو به سعید جلیلی، بسته شماره شش به مسعود پزشکیان، بسته شماره سه به مصطفی پورمحمدی، بسته شماره یک به امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و بسته شماره پنج به علیرضا زاکانی تعلق گرفت.

پس از مراسم قرعه کشی و مشخص شدن سازه‌های تبلیغاتی تفاهمنامه‌ای میان سازمان زیباسازی و ستاد نامزد انتخاباتی برقرار شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *