صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

یادداشت|

کودکان آواره و بی‌پناه غزه؛ مقاوم و امیدوار به طلوع خورشید عدالت در سرزمین زیتون

۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۷۷۸۱۲۷
دسته بندی‌: سیاست ، گزارش و تحلیل
این روز‌ها دردی که کودکان غزه احساس می‌کنند با گوشت و پوست همه جهانیان عجین شده و همگان علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به پا خواسته‌اند، همه به امید پرواز آرزوهای این کودکان بر بلندای قدس شریف و جشن و پایکوبی آنان در سرزمین مادری‌شان لحظه‌ها را می‌شمارند.

خبرگزاری میزان، فاطمه خسرونژاد- سرزمین زیتون این‌ روزها شاهد حوادث تلخ بی‌شماری است که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. ۲۵۳ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، این عملیات بار دیگر موضوع فلسطین را که به گفته امام راحل مسئله اصلی جهان اسلام است به صدر اخبار جهان تبدیل کرد و اقتدار جبهه مقاومت را بیش از پیش به رخ جهانیان کشاند.

به جرات می‌توان تاریخ ۷۵ ساله مبارزه ملت فلسطین در برابر ددمنشی رژیم منحوس صهیونیستی را به دو بخش قبل و بعد از طوفان الاقصی تقسیم و ایستادگی مثال‌زدنی زنان و مردان این سرزمین مقدس را در برگ برگ تاریخ ثبت و برای نسل‌های آزاده و آزادی‌خواه بیان کرد.

رژيم کودک‌کش صهیونیستی از همان روزهای اول پس از طوفان الاقصی در برابر سلحشوران مقاومت در غزه شکست خورد و علی‌رغم تحلیل کارشناسان زودتر از موعد مقرر در برابر نیروهای جان برکف حماس قافیه را باخت، اما با حمایت کشورهایی غربی و آمریکا همچنان در توهم پیروزی به این مسیر ننگین ادامه می‌دهد.

نقش برجسته در جنگ غزه اما متعلق به کودکان و زنان مظلومی است که پای به پای مردان مقاومت در برابر ظلم ایستادگی کردند و به عنوان بازیگران صحنه‌های مقاومت جهان را به تحسین واداشتند و الگوی آزادی‌خواهان شدند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تا کنون به ببش از ۳۷ هزار نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵ هزار نفر رسیده که از میان آن‌ها حدود ۱۵ هزار کودک و ۹ هزار تن زن هستند و این آمار نشان از خوی ددمنشی رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

این روزها جهان برای کودکان غزه و سرزمین‌های اشغالی به جای دوستی‌ و صلح و آشتی، از جرم و جنایت و تاریکی و رنج لبریز شده است، کودکانی که شادی و نشاط از چهره‌های معصومانه آنها رخت بر بسته و همچون کهن‌سالانی هستند که هر لحظه و هر ساعت در انتظار ویرانی و نشستن به عزای والدین و سرپرستانشان هستند.

کودکان غزه باید بتوانند زیر سقف خانه‌ خود و در فضایی سرشار از آرامش و آسایش زیست کنند، در کنار والدین و خانواده‌هایشان در بوستان‌ها به بازی مشغول باشند و صدای همهمه و خنده‌های کودکانه آن‌ها در فضای شهر و کشورشان بپچید.

امروز در سراسر جهان چهره آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی بر همگان روشن شده و مردم و دانشجویان با بینش و آگاهی به سیاست‌های خصمانه این رژیم به خیابان‌ها آمده‌اند و با بالا گرفتن پرچم فلسطین خواهان به رسمیت شناختن این کشور و پایان جنگ و بی عدالتی در قبال مردم این سرزمین و کودکان بی‌گناه آن هستند.

این روز‌ها دردی که کودکان غزه و فلسطین و همه مردم مظلوم جهان احساس می‌کنند با گوشت و پوست همه جهانیان و آزادگان عجین شده و همگان علیه نسل‌کشی به پا خواسته‌اند. هیچ انسان آزاده‌ای خواب آرام ندارد و همه برای رهایی این کودکان از ظلم شقی‌ترین قوم تاریخ بشریت لحظه‌ها را می‌شمارند.

دیدن تصاویر اشک و آه خردسالان و نونهالان غرق به خون غزه دل هر آزاده‌ای را با هر رنگ و پوست و نژادی به درد می‌آورد، اینک هجمه انتقادات از هر سوی جهان به سمت رژیم کودک‌کش و خبیث صهیونیستی روانه شده و جوامع بین‌الملل بعد از سکوت طولانی خواهان آتش‌بس فوری و اتمام جنایات علیه نسل‌کشی بی‌سابقه در فلسطین اشغالی و نوار غزه هستند.

اما کودکان آواره و بی‌پناه غزه با امید و ایمان به وعده خداوند زیر طوفان بمباران رژیم ددمنش صهیونیستی هر صبح را به شب می‌رسانند و باور دارند که صبح امید نزدیک است و روزی خواهد رسید که با چشمان از شوق گریان و لب‌های از ته دل خندان شاهد نابودی متجاوزان صهیونیست و طلوع خورشید نصرت و پیروزی در سرزمین‌ زیتون، مقاومت و حماسه باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *