صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نشست خبری باقری و فواد حسین|

باقری: رژیم صهیونیستی عامل اصلی بی‌ثباتی منطقه است

۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶:۲۲
کد خبر: ۴۷۷۷۸۶۳
سرپرست وزرارت امور خارجه با اشاره به جنایت‌های گسترده رژیم صهیونیستی علیه غزه، از این رژیم به‌عنوان عامل اصلی بی‌ثباتی در امنیت منطقه یاد کرد.

خبرگزاری میزان – علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه که برای دیدار با مقام‌های عراقی به این کشور سفر کرده است، پس از دیدار و رایزنی با فواد حسین، وزیر خارجه عراق در نشست خبری مشترک شرکت کرد.

ایران و عراق دو رکن اصلی در منطقه هستند

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در ابتدای سخنانش در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه عراق گفت: از رفتن دو تن از بزرگان جمهوری اسلامی ایران یعنی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه غافلگیر شدیم؛ از دولت و ملت عراق به خاطر همدردی با ایران و ایستادن در کنار آن در شرایط سخت آن تشکر می‌کنیم.

به گفته باقری، مردم عراق و ایران دارای تمدن و تاریخ مشترکی هستند و چشم‌انداز ایران گسترش روابط با عراق به‌صورت همه‌جانبه است.

وی درباره محور‌های رایزنی خود با فواد حسین نیز با اشاره به اینکه طرفین بر وجود اشتراکات زیادی بین عراق و ایران تاکید کردند، اظهار کرد: ما در این دیدار درباره روابط دو کشور گفت‌وگو کردیم.

به گفته سرپرست وزارت امور خارجه، ایران و عراق دو رکن اصلی منطقه هستند که مسئولیت ارتقای امنیت در منطقه را برعهده دارند.

باقری تصریح کرد: نسل‌کشی در غزه باید بدون قیدوشرط متوقف شود؛ آنچه در غزه اتفاق می‌افتد جنایت جنگی است و ما باید در آنجا در برابر نسل‌کشی بایستیم؛ عراق و ایران نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه دیدگاه مشترکی دارند.

سرپرست وزارت امور خارجه ضمن مهم خواندن نقش کشور‌های اسلامی در تحولات غزه، گفت: کشور‌های اسلامی باید از توان خود برای جلوگیری از جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه استفاده کنند؛ رژیم صهیونیستی ثابت کرده است که عامل اصلی بی‌ثبات کردن امنیت منطقه است.

وی همچنین گفت که آمریکا در موضوع غزه تظاهر به صلح‌طلبی می‌کند، اما همزمان تسلیحات در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.

باقری تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید از حمایت تسلیحاتی از اسرائیل دست بردارند؛ آمریکایی‌ها نمی‌توانند با اسلحه از اسرائیل حمایت کنند، اما تظاهر به صلح و ابتکارعمل برای آتش‌بس کنند؛ صهیونیست‌ها به دلیل شکست در غزه ممکن است اشتباه دیگری مرتکب شوند و دامنه تجاوز‌های خود را گسترش دهند.

فواد حسین: از آتش‌بس دائمی در غزه حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه عراق در این نشست خبری ضمن ابراز خوشحالی از گفت‌وگوی امروز خود با باقری، گفت: ما در مورد پیامد‌های گسترش منطقه جنگی به لبنان صحبت کردیم.

فواد حسین با اشاره به حساس بودن وضعیت امنیتی منطقه، تاکید کرد: اگر حمله‌ای به جنوب لبنان صورت گیرد، کل منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی درباره تحولات غزه نیز تاکید کرد: ما از آتش‌بس دائمی در غزه حمایت می‌کنیم؛ موضع عراق در این باره آشکار است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *