صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش غریب‌آبادی از دیپلماسی قضایی ایران

۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷:۲۹
کد خبر: ۴۷۷۷۷۷۱
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ضمن برشمردن مهم‌ترین نتیجه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به قطر از تسهیل عفو یا انتقال تعدادی از محکومان ایرانی به‌عنوان یکی از نتایج اصلی یاد کرد.

خبرگزاری میزان - کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به تشریح مهم‌ترین نتایج سفر رئیس قوه قضاییه به قطر در چارچوب دیپلماسی قضایی پرداخت.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه، تقویت روابط دو کشور و تاکید امیر قطر بر راهبردی بودن روابط، امضای موافقتنامه معاضدت قضایی کیفری، امضای یادداشت تفاهم همکاری در حوزه‌های مختلف قضایی و تسهیل عفو یا انتقال تعدادی از محکومان ایرانی را مهم‌ترین نتیجه‌های این سفر خواند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای، روز سه‌شنبه، ۲۲ خرداد به قطر سفر کرد؛ رئیس دستگاه قضا پیش از عزیمت به قطر طی سخنانی در فرودگاه مهرآباد، ضمن تبیین و تشریح اهداف این سفر که در چارچوب دیپلماسی قضایی و توسعه تعاملات قضایی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشور‌ها است، اظهار کرد: ایجاد انسجام و وحدت میان کلیه‌ ملل و دوّل اسلامی یکی از راهبرد‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران در همه ادوار بوده است و این راهبرد کماکان با قوت و قدرت استمرا دارد.

وی همچنین تصریح کرد: در مقطع کنونی که ملت‌ها و دولت‌های اسلامی عزم خود را جزم کرده‌اند که در تحولات و نظم نوین جهانی، منشا اثر باشند و فعالانه عمل کنند، پیشبرد هر چه برجسته‌ترِ راهبرد انسجام و وحدت اسلامی که از ناحیه جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود، باید بیشتر به منصه ظهور برسد و در این مسیر، توسعه‌ی تعاملات با ملل و دوّل اسلامی در ابعاد و زمینه‌های مختلف، مقوله‌ای بسیار راهگشا است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *