صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برگزاری نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در دمشق 

۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴:۰۴
کد خبر: ۴۷۷۷۱۶۶
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
نهمین اجلاس "مجاهدان در غربت" با موضوع نقش شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در حمایت از مقاومت با حضور شخصیتها، مقامات و نمایندگانی از لبنان، سوریه، فلسطین، عراق، بحرین و جمهوری اسلامی ایران، در دمشق سوریه برگزار شد.  

خبرگزاری میزان - در نشست "مجاهدان در غربت"  که با خیر مقدم اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه شروع شد، وی به مجموعه‌ای از اقدامات رئیس‌جمهور شهید و وزیر امور خارجه ایران از آغاز عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و بر ادامه این نقش‌آفرینی توسط رئیس‌جمهور جدید تاکید کرد. 

در این مراسم که نماینده رهبری در سوریه و چند نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند از خانواده امیرعبداللهیان تجلیل بعمل آمد. 

طلال ناجی دبیرکل جبهه مردمی آزادی فلسطین، حسین العامری نماینده مجلس عراق، شیخ حسن عزالدین نماینده پارلمان لبنان، محمد هادی مشهدیه دبیر انجمن دوستی ایران و سوریه و تَمّام سلیمان از مدیران وزارت خارجه سوریه طی سخنانی به تحلیل شرایط منطقه، جبهه مقاومت و نقش ایران به ویژه آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان در حمایت از مردم مظلوم غزه پرداختند. 
 
دیگر سخنران مراسم سیدمحمد حسینی مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس‌جمهور بود که حمایت از آزادی فلسطین را آرمان مردم ایران از آغاز نهضت امام خمینی دانست و گفت: ۶۰ سال قبل امام خمینی بخاطر سخنرانی حماسی علیه کاپیتولاسیون و آمریکا و اسرائیل که عامل بدبختی ملت ایران بودند، به ترکیه و سپس عراق تبعید شد و در دوران مبارزات و قبل از پیروزی انقلاب یکی از شعار‌های مردم در تظاهرات این بود: "امروز ایران، فردا فلسطین" 

حسینی با اشاره به اینکه به تبعیت از امام و رهبری، آیت الله رئیسی و امیرعبداللهیان باتمام توان از آزادی فلسطین و پایان نسل کشی در غزه حمایت کردند و رئیس‌جمهور شهید در نشست سران کشور‌های اسلامی راهکار‌ها و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران را ارائه کرد و نیز در دیدار‌ها و گفتگو‌ها با مقامات کشور‌های مختلف خواهان وادار کردن صهیونیست‌ها به عقب‌نشینی از غزه و خاتمه کشتار‌ها شد. 

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با اشاره به تخصص و اشراف شهید امیرعبداللهیان به مسئله فلسطین و مجاهدت ۸ ماه اخیر در حمایت از غزه گفت: تعبیر اسماعیل هنیه از امیرعبداللهیان به عنوان "وزیر مقاومت" دقیق و مطابق واقع است و این نوع مجاهدت‌ها و تلاش آزادی‌خواهان جهان سبب شد که امروز شاهد حمایت از فلسطین در سراسر جهان از جمله دانشگاه‌های آمریکا باشیم. 

حسینی در ادامه سخنان خود به گزارش مجله آمریکایی فارین پالیسی استناد کرد که امیرعبداللهیان را حامی سرسخت مقاومت دانسته و این تعبیر درست را بکار برده که: «امیرعبداللهیان، قاسم سلیمانی در عرصه دیپلماسی است» 

مشاور رئیس جمهور یکی از اقدامات انقلابی آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت را اتخاذ تصمیم برای عملیات "وعده صادق" ذکر کرد که ضعف رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را آشکار ساخت. 

وی در مورد کمالات اخلاقی و معنوی شهیدان خدمت و مقاومت گفت: اگر علاقمند آشنایی بیشتر با این دو شهید والامقام هستیم خوب است به ویژگی‌های پارسایان در خطبه همام مولی الموحدین مراجعه کنیم. 

حسینی در پایان شهادت در راه خدا را آرزوی این دو بزرگوار خواند و خاطر نشان ساخت: آیت‌الله رئیسی در بعضی جلسات دولت، فراز‌هایی از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر را شرح می‌داد که در آخر این نامه دعای حضرت برای خود و مالک آمده است که: «أن یختم لی و لک بالسعادة و الشهادة» خوشا به سعادت‌شان که به فوز عظیم شهادت نائل آمدند و رسالت امروز ما ادامه راه شهیدان تا نابودی اسرائیل جنایتکار است. 

در این گردهمایی باشکوه همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی نماینده رهبری دردانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به بیان خاطرات و ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی پرداختند و در پایان بیانیه اجلاسیه مبنی بر حمایت از جبهه مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی تا آزادی قدس شریف قرائت شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *