صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در اراضی اشغالی

۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸:۰۰
کد خبر: ۴۷۷۷۱۰۶
اراضی اشغالی در میانه بحران سیاسی و تشدید فشار بین‌المللی، بار دیگر صحنه تظاهرات علیه سیاست‌های کابینه رژیم صهیونیستی بود و معترضان خواستار استعفای نخست‌‍وزیر این رژیم شدند.

خبرگزاری میزان – ساکنان اراضی اشغالی در ادامه تظاهرات هفتگی علیه کابینه رژیم صهیونیستی، شب گذشته در مناطق مختلف اراضی اشغالی تظاهرات برپا کردند.

 

ده‌ها هزار نفر از ساکنان اراضی اشغالی به‌ویژه در تل‌آویو با حضور در خیابان‌ها خواستار برقراری توافق با حماس برای آزادی افراد بازداشتی شدند.

 

 

علاوه بر تل‌آویو، مناطق دیگر از جمله حیفا نیز صحنه تظاهرات علیه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بودند.

این تظاهرات نیز مانند هفته‌های گذشته با دخالت پلیس رژیم صهیونیستی به خشونت کشیده شد و نیرو‌های پلیس برای متفرق کردن معترضان از خودرو آب‎پاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

 

پلیس تل‌آویو با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان این مطلب که تظاهرات به پایان رسیده، گزارش داد که در این شهر ۳۳ نفر از معترضان را بازداشت کرده است.

 

 

معترضان همچنین خواستار استعفای نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی شدند.

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که بنیامین نتانیاهو تحت فشار فزاینده‌ از سوی کابینه جنگ و نزدیک‌ترین متحد خود درباره طرح‌های پس از جنگ غزه است.

 

 

بنی گانتز، یکی از اعضای کابینه جنگ و رقیب سیاسی اصلی نتانیاهو به‎تازگی با طرح ضرب‎الاجل هشدار داد که در ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) اگر یک برنامه جنگی جدید برای رسیدگی به امور غیرنظامی در غزه تدوین نشود، کابینه را ترک خواهد کرد.

 

 

حرکت گانتز، ائتلاف بنیامین نتانیاهو را که هنوز اکثریت ۶۴ عضوی در کنست را در اختیار دارد، از بین نخواهد برد، اما احتمالا با ادامه جنگ در غزه و مذاکرات آتش‌بس، کابینه او را بی‌ثبات و بحران سیاسی را در اراضی اشغالی تشدید می‌کند.

انتهای پیام/


 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *