سوءاستفاده از پناهجویان در مراکز اسکان موقت انگلیس
خبرگزاری میزان - تحقیق انجام شده از سوی روزنامه انگلیسی گاردین نشان میدهد که صدها شکایت در مورد بدرفتاری کارکنان با پناهجویان در هتلها و سایر اقامتگاهها، به وزارت کشور انگلیس ارسال شده است.
این شکایتها در سال گذشته ارائه شدهاند و پناهجویان میگویند که این شکایتها شامل گزارش آزار و اذیت، ناتوانی کارکنان در مواجهه با آسیبپذیریهایی مانند مشکلهای سلامت روانی و آسیب جدی به خود، و ورود کارکنان بدون اعلام قبلی به اتاق خوابشان است.
دادههایی که در اختیار گاردین قرار گرفته نشان میدهد که در سال گذشته ۴۲۸ شکایت در مورد رفتار کارکنان با پناهجویان وجود داشته است.
۴۶۳ شکایت دیگر در مورد وعدههای غذایی ارائه شده، با مشکلهایی از جمله غذای غیرخوراکی و کمبود شیر برای کودکان ثبت شده است.
این حوادث در جاهایی رخ داد که وزارت کشور انگلیس آنها را بهعنوان محل اسکان اولیه پناهجویان توصیف میکند. این اماکن اغلب هتلها یا محلهای اقامت انبوهی هستند که از سوی پیمانکاران اداره میشوند.
وزارت کشور انگلیس گفت که قادر به ارائه تفکیک بیشتر از نوع نگرانیهای مطرح شده در شکایتها نیست.
یکی از پناهجویان گفت: وقتی شکایت میکنیم، پرونده شکایتهای ما بسته میشود. شبها نمیتوانیم بخوابیم، زیرا میدانم کارکنان کلید اتاق خواب ما را در اختیار دارند.
پناهجوی دیگری گفت: آنها (کارکنان انگلیسی) شیر بسیار کمی برای فرزندانم میدهند و قوانینی دارند که انتخاب غذا را محدود میکند. با ما مثل حیوان رفتار میشود. ما عذاب میکشیم.
یک موسسه خیریه شکایتهای پناهجویان را مستند میکند. یکی از این موارد مربوط به شکایت زنی بود که قربانی استثمار جنسی شده بود.
انتهای پیام/