صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ادای احترام وزیران نفت و انرژی اوپک به «شهید جمهور»

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۷۷۶۳۷۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو اوپک، صدوهشتادوهشتمین نشست وزارتی این سازمان را با یک دقیقه سکوت برای ابراز همدردی با دولت و ملت ایران و ادای احترام به شهید آیت‌الله رئیسی آغاز کردند.

خبرگزاری میزان - به گزارش شانا، نشست ۱۸۸ سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در حالی دوم ژوئن (۱۳ خرداد) آغاز شد که وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو این سازمان درپی حادثه سقوط بالگرد شهید آیت‌الله رئیسی آغاز کردند. و شهادت ایشان و همراهانشان، برای ادای احترام یک دقیقه سکوت کردند.

بالگرد حامل شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، و همراهان ایشان روز ۳۰ اردیبهشت، پس از بهره‌برداری از سد خداآفرین در مرز با جمهوری آذربایجان عازم تبریز بود که دچار حادثه شد و در جریان آن رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز دعوت حق را لبیک گفتند.

پس از این حادثه، پیام‌های تسلیتی از سوی مقام‌های کشور‌های مختلف و رؤسای سازمان‌های بین‌المللی صادر شد که از آن جمله می‌توان به پیام تسلیت هیثم الغیص، دبیرکل اوپک، محمد حامل، دبیرکل مجمع کشور‌های صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) و رؤسای‌جمهوری و وزیران نفت کشور‌های عضو اوپک اشاره کرد.

جواد اوجی، وزیر نفت نیز در ابتدای این نشست، به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، بیانیه‌ای را برای قدردانی از این کشور‌ها برای ابراز همدردی و همراهی با دولت و ملت ایران قرائت کرد.

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیام تسلیت و ابراز همدردی وزیران کشور‌های عضو اوپک و ائتلاف اوپک‌پلاس گفت: دریافت همدردی صمیمانه و پیام تسلیت شما موجب تسلی خاطر اینجانب و ملت داغدار ایران شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سازمان اوپک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *