صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نیکی هیلی؛ نماینده حقوق بشر آمریکایی

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵:۵۵
کد خبر: ۴۷۷۶۲۲۸
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
سفیر سابق آمریکا در حالی از رژیم صهیونیستی حمایت علنی کرده که چند روز قبل این رژیم با استفاده از مهمات آمریکایی مرتکب جنایت علیه فلسطینیان در جنوب غزه شده بود.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی در یکشنبه گذشته، ۶ خرداد آوارگان فلسطینی را که در چادر‌های خارج از رفح در جنوب غزه پناه گرفته بودند، هدف حمله‌های هوایی قرار داد.

به گفته پزشکان و شاهدان، این حمله‌ها دست‌کم ۴۵ نفر را به شهادت رساند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که بسیاری از کودکان به‌طور کامل سوخته یا تکه‌تکه شده‌اند. 

این حمله دور دیگری از خشم بین‌المللی را نسبت به اقدام‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه برانگیخته است.

اندکی بعد، یعنی در روز سه‌شنبه ۸ خرداد، تصاویری از حضور نیکی هیلی، نامزد سابق ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا در اراضی اشغالی در سراسر رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.

در تصویر منتشر شده، هیلی در حال نشستن در مقابل ردیفی از گلوله‌های توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی که احتمالا از سوی امریکا تهیه شده بود، با قلمی در دستش دیده می‌شود. او روی یکی از این گلوله‌ها نوشت: کار آن‌ها (فلسطینی‌ها) را تمام کنید.

شواهد نشان می‌دهد که نیکی هیلی می‌تواند بنویسد، اما اگر او می‌تواند بخواند، باید تعجب کرد. 

ماه‌هاست که گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و حقوق‌دانان یکی پس از دیگری جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی را مستند می‌کنند. آفریقای جنوبی ۳ بار از دادگاه عالی سازمان ملل، یعنی دادگاه بین‌المللی دادگستری، درخواست کرده است تا رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف عملیات کنونی خود در غزه به دلیل ارتکاب جنایت نسل‌کشی، کند.

دادگاه به‌طور کلی (و در بیشتر موارد) هر بار به نفع آفریقای جنوبی رای داده است. دادگاه طی صدور تازه‌ترین حکم خواستار توقف عملیات فعلی رژیم صهیونیستی در رفح شده بود.

در همین حال، دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی همچنین خواستار صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم به اتهام جنایت علیه بشریت است.

نیکی هیلی به جای دنبال کردن مسیر عدالت برای ایجاد صلح پایدار، موقعیتی که شایسته یک سفیر سابق در سازمان ملل است، تصمیم گرفت تا با نوشتن پیامی بر روی سلاح‌هایی که به‌طور مکرر برای کشتن حدود ۱۵ هزار کودک فلسطینی در بیش از ۷ ماه از آن‌ها استفاده شده، به ماشین جنگی رژیم صهیونیستی احترام بگذارد. 

این موضوع تنها مختص هیلی نیست؛ او نماد موضع طبقه حاکم آمریکاست. بایدن مهمات را فراهم می‌کند، و طبقه سیاسی آمریکا در همدستی با این نسل‌کشی متحد است.

گاردین در مقاله‌ای نوشت: چیزی که این اتحاد نسل‌کشی دموکرات و جمهوری‌خواه را وحشتناک‌تر و خشم‌برانگیزتر می‌کند این است که باو جود پیام‌های جنگ‌افروزانه‌ای که از سوی سیاستمداران و صاحب نظران رسانه‌ای آمریکا صادر می‌شود، همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم آمریکا خواهان آتش‌بس در غزه هستند، نه نسل‌کشی.

نتایج یکی از تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که از هر ۱۰ رای‌دهنده ۷ نفر از آتش‌بس دائمی و کاهش تنش در غزه حمایت می‌کنند.

موسسه لمکین برای پیشگیری از نسل‌کشی (مستقر در آمریکا) نوشت: بگذارید واضح بگوییم، اسرائیل در غزه نسل‌کشی می‌کند. آمریکا نیز در نسل‌کشی شریک است.

این موسسه در ادامه نوشت: این‌ها اظهار‌های سیاسی نیست. برای دیدن ابعاد نسل‌کشی و قتل‌عام از سوی اسرائیل در غزه، نیازی به مدرک دکترا، مدرک حقوق، یا اشعه ایکس ندارید.

وضعیت در رفح

تشدید بیشتر عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنوب غزه تعداد بیشتری از فلسطینیان را به شهادت رسانده و معلول خواهد کرد.

شهر جنوبی رفح در غزه برای حدود ۷ ماه به‌عنوان پناهگاهی برای بیش از ۱.۵ میلیون فلسطینی عمل کرده که بسیاری از آن‌ها از درگیری و بمباران مناطق دیگر غزه گریختند. 

همه‌چیز حدود یک ماه پیش، زمانی که نیرو‌های صهیونیستی عملیات نظامی خود را در رفح افزایش دادند تغییر کرد؛ این عملیات مردم را بار دیگر در ترس دائمی از کشته شدن در جنگ قرار داد.

این در حالی است که به فلسطینی‌ها گفته شده بود که این شهر امن خواهد بود.

دستور تخلیه و افزایش عملیات نظامی بر این واقعیت تاکید دارد که هیچ کجای غزه امن نیست. 

تنها راه برای محافظت از مردم در مکانی بدون مناطق امن واقعی، برقراری آتش‌بس فوری و پایدار و پایان دادن به حمله نظامی رژیم صهیونیستی است. 

آتش‌بس از کشته‌ها و مجروحان بیشتر در غزه جلوگیری می‌کند و جریان کمک‌های بشردوستانه را افزایش می‌دهد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *