صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هند: توافق چابهار به نفع کل منطقه خواهد بود

۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۷۷۳۴۶۴
وزیر خارجه هند در واکنش به تهدید آمریکا برای تحریم این کشور به دلیل ارتباط تجاری با ایران، از توافق اخیر درباره بندر چابهار دفاع کرد و گفت که نباید درباره این توفق دیدگاه محدودی وجود داشته باشد.

خبرگزاری میزان – سوبرامانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند، پس از تهدید آمریکا برای تحریم این کشور، گفت: من فکر می‌کنم مسئله در این زمینه، برقراری ارتباط، متقاعد کردن افراد و درک این موضوع است که این توافق در واقع به نفع همه است و من فکر می‌کنم نباید دیدگاه محدودی در این زمینه وجود داشته باشد.

جایشانکار با بیان این که هند ارتباط دیرینه‌ای با پروژه چابهار داشته یادآور شد: اما پیش از این نتوانسته بودیم به یک توافق بلندمدت دست یابیم.

این مقام ارشد هند گفت: در نهایت ما توانستیم این موضوع را حل و توافق بلندمدت را امضا کنیم، توافق بلندمدت ضروری است، زیرا بدون آن نمی‌توان عملکرد بندر را بهبود بخشید و ما معتقدیم این توافق به نفع کل منطقه خواهد بود.

قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های بندر شهید بهشتی چابهار از سوی شرکت IPGL هند، عصر دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و سارباناندا سونوال، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند، امضا شد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پس از امضای این توافق گفت: ما از این گزارش‌ها مطلع هستیم که ایران و هند قراردادی را در مورد بندر چابهار امضا کرده‌اند؛ من به دولت هند اجازه می‌دهم اهداف سیاست خارجی در قبال بندر چابهار و همچنین روابط دوجانبه خود را بیان کند.

وی مدعی شد: هرکسی که به تجارت با ایران فکر می‌کند، خود را در معرض خطر احتمالی تحریم‌ها قرار می‌دهد؛ هر نهاد و هر کسی که به معامله تجاری با ایران فکر می‌کند، باید از خطر بالقوه‌ای که خود را در برابر آن قرار می‌دهد، آگاه باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *