صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آغاز فرایند انتقال اسناد رسمی املاک اسلام‌آباد کرج به مردم

۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱:۴۰
کد خبر: ۴۷۷۲۲۴۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دبیر شورای تحول و تعالی دادگستری کل استان البرز با اعلام آغاز فرایند انتقال اسناد رسمی املاک اسلام آباد کرج گفت: مالکان برای تحویل مدارک و دریافت سند به شرکت عمران و توسعه تپه مراد آب در ۴۵ متری کاج مراجعه کنند.

خبرگزاری میزان- احمد نوروزی دبیر شورای تحول و تعالی دادگستری کل استان البرز با اعلام اینکه در اجرای دستور رئیس قوه قضاییه و با پیگیری ویژه دادگستری کل استان البرز و همکاری مناسب شورای شهر و شهرداری کرج و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، زمینه انتقال مالکیت اراضی و پلاک‌های ثبتی اسلام آباد کرج از شهرداری به نام متصرفان فراهم شده است، گفت: یکی از دستورات سفر فروردین ماه سال قبل رئیس قوه قضاییه به استان البرز، پیگیری صدور اسناد اراضی اسلام آباد کرج به نام مردم بود که بدین منظور کارگروه ویژه با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان البرز و با عضویت رئیس شورای شهر و شهردار کرج، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و دبیر شورای تحول و برخی از مدیران دادگستری کل استان البرز و با حمایت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشکیل شد.

دبیر شورای تحول و تعالی دادگستری کل استان البرز افزود: پس از رفع موانع در این کارگروه و طی فرآیند‌های قانونی جهت صدور اسناد کاداستر این منطقه، زمینه برای انتقال اسناد مالکیت حدنگار از طرف شهرداری کرج به مردم ساکن این منطقه فراهم شده است.

وی افزود: صدور اسناد مالکیت ساختمان‌های احداثی در اراضی متعلق به شهرداری کرج در تپه مرادآب (اسلام آباد) مصوبه سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب و برای نزدیک به ۴۵ سال مغفول مانده بود و با سفر رئیس قوه قضاییه، اجرای این مصوبه عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: مالکان و متصرفان ساکن در این منطقه جهت ارائه مدارک تصرف و سکونت و انجام مقدمات انتقال اسناد به «شرکت عمران و توسعه تپه مراد آب» واقع در عظیمیه، ۴۵ متری کاج، نبش بانک شهر مراجعه کنند.

نورورزی با بیان اینکه اسناد لازم برای انتقال سند از شهرداری به نام متصرفان، شامل مدارک احداث یا مالکیت اعیانی و سکونت در ساختمان و مدارک هویتی است، افزود: پس از بررسی اولیه و احراز مالکیت ساختمان احداثی و تصرفات متقاضی نسبت به عرصه، فقط با پرداخت قیمت منطقه‌ای زمین که بسیار نازل و کمتر از قیمت واقعی و قیمت بازار می‌باشد، اسناد مالکیت رسمی و حدنگار زمین و ساختمان احداثی به نام متصرف صادر خواهد شد و مالکین می‌توانند از مزایای اسناد رسمی مالکیت صادر شده برای اخذ پروانه نوسازی و بهسازی ساختمان از شهرداری و یا نقل و انتقال رسمی آن و یا سایر مزایای اسناد رسمی استفاده کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *